* התחייבות לתוצאות תוך 90 יום - או כסף בחזרה!

שיער שנשר יכול לחזור? ארבעה גברים יוכיחו לכם שכן, ובגדול

תוכן עניינים

הרבה גברים מתמודדים בשלב כלשהו בחיים שלהם עם נשירת שיער. בזמן שהמבוגרים יותר נוטים לקבל את גזירת הגורל כמובנת מאליה, ישנם צעירים רבים שמתקרחים ושואלים את עצמם אם שיער שנשר יכול לחזור.

סיכוי סביר שאם תשאלו חברים ובני משפחה אם יש סיכוי שהרעמה תשוב לקודקוד שלכם, יכול להיות שתקבלו תשובה שלילית.

הרבה אנשים מאמינים שאם צצים סימנים של התקרחות גברית, אין איך לטפל בזה. “זה גנים, אין מה לעשות עם זה” – זו התשובה השכיחה.

הרבה גם יגידו לכם, ובצדק, שהכל בסדר היום להיות עם קרחת. אנחנו ב-2020, וכל אחד יכול להיות מה שהוא רוצה וזה לגיטימי.

רועי כהן, ערן אביטבול, מיקי כץ ודניאל אקוסטה החלו לאבד את השיער והחליטו ארבעתם לטפל בזה. “יש לנו חברים שמקריחים, והם אחלה אנשים. לנו זה פשוט לא התאים. הרי זה מאוד אינדיבידואלי”, הם מסכימים.

הארבעה, קבוצת חברים בני 31 מגבעתיים, “מוכנים להישבע” שגם שיער שנשר יכול לחזור. הם משוכנעים בדברים שלהם פשוט בגלל שהם הוכחה חיה לכך.

“אני הייתי הראשון שהתחיל להקריח”, מספר רועי כהן, איש מכירות בחברת רכב גדולה, “ועם השנים כל החבר’ה הצטרפו אלי”.

המפרצים של כהן התחילו לסגת עוד שהיה בתיכון. הוא לא ממש זוכר אם ההתקרחות שלו התחילה בחופש הגדול שבין כיתה ט’ ל-י’, או שנה אחר כך.

“זה היה מביך. בתקופה הזאת גם ככה ההורמונים בשמיים, וכל ילד מרגיש שהוא בתחרות להיות הכי מגניב, הכי מקובל והכי… עם הבנות”, ממשיך. “פתאום אני מוצא את עצמי עם מפרצים! יש מצב שהייתי הראשון בבית הספר”.

כהן סיפר שבהתחלה הוא עוד חשב שזה מגניב, כי בזכות נסיגת מפרצים הוא נראה קצת יותר מבוגר, מה שדווקא נתן לו ביטחון עצמי. אבל זה לא לקח יותר מדי זמן עד שהשיער בקודקוד הראש התחיל גם להיעלם.

“הוא התחיל להיראות כמו סבא”, מתפרץ ערן לשיחה – וכל השאר נקרעים מצחוק. “ככה הוא קיבל את הכינוי שלו”

איזה כינוי?

“סבא!”, צועק ערן.

לכולם לקח כמה שניות לסדר את הנשימה, כשרועי הוסיף בשקט. “היום זה כבר מצחיק אותי, אבל אז זה היה נורא”.

ערן הוא מורה בבית ספר תיכון בעיר. הוא בחר לעסוק בהוראה אחרי כמה שנים ששירת כקצין בחיל האוויר. “אנחנו צוחקים, אבל עם השנים כולנו הצטרפו אליו”, הוא מספר עם חיוך.

הארבעה כבר לא באמת זוכרים מי הקריח לפני מי, ומי הצטרף אחרון למועדון הזה. הם מתארים שלאט לאט, עם השנים, הטיול של אחרי הצבא והלימודים – עד שהיו בני 27, כולם התמודדו עם התקרחות גברית.

“כל אחד מאיתנו התמודד עם המצב בצורה קצת שונה”, מתאר מיקי. “האמת שבשלב כלשהו, רועי לא היה אפילו הכי קירח. אני זכיתי בתואר המפוקפק הזה”.

מיקי עומד בתקופה הקרובה לסיים את ההתמחות שלו בפסיכולוגיה, וחולם להקים קליניקה לילדים מתבגרים.

“בזמן הלימודים לתואר ראשון, כל מה שסטודנטים עושים זה חופרים אחד לשני בראש על הצרות, הילדות וכל ההתמודדויות הנפשיות שלנו. מנסים להיות פסיכולוגים אחרי השיעור הראשון בתואר”, הוא מספר, “אני זוכר שתמיד הייתי נמנע מלדבר על ההתקרחות שלי. עם כמה שהייתי ציני וניסיתי להראות שזה לא נוגע בי – זה כאב לי”.

בשלב הזה כל החברים סיפרו על ההתמודדות שלהם עם איבוד שיער. בגלל שרועי היה הראשון לאבד שיער מהחבורה, הוא היה המנטור של כולם. ערן החליט לגלח את השיער (“הייתי בצבא הרבה שנים, שם יש מלא עם קרחת”). מיקי התחיל ללכת עם כובעים.

זה היה דניאל שסירב להתמודד עם ההתקרחות. “מרגע שהתחלתי לאבד שיער, לא הייתי מוכן לקבל את הדמות שמביטה עלי מהמראה”, מספר אקוסטה, דובר של גוף ציבורי גדול.

“אני מסתכל על עצמי בראי, בנאדם בן 25 כולה, ורואה מישהו זקן! כשקלטתי שאני מקריח, היו לי דמעות בעיניים”.

היום, שאני מדבר עם הרביעייה, אי אפשר להתעלם מרעמות השיער שצומחות על הראש שלהם. רואים שהם החליטו לעשות שינוי בחיים שלהם.

אני רואה שאתם עכשיו מלאים שיער. איך זה קרה?

נראה שהחברים הטובים היו ערוכים לשאלה הזאת מראש. מיד כשסיימתי לשאול אותה, הם ענו פה אחד: “דניאל”.

מסתבר שהמקריח האחרון בחבורה היה זה שהחליט ראשון לחפש טיפול נגד התקרחות. כשהארבעה היו יוצאים, דניאל היה מראה להם כל מיני פרסומות לטיפולים לנשירת שיער.

“האמת, שכל הזמן ניסינו להוריד אותו מהרעיון הזה”, אמר רועי, “היינו סקפטיים. חשבנו שהוא סתם מבזבז את הזמן שלו ואת הכסף”.

מה גרם לשינוי?

“השיער שלי חזר”, מספר דניאל בחיוך. “ביררתי בהרבה מקומות, שאלתי המון אנשים והגעתי למסקנה שאני רוצה לטוס לטורקיה להשתלת שיער. לפני שחתמתי על זה, החלטתי לנסות טיפול טבעי בנשירת שיער”.

דניאל סיפר שהוא הגיע במקרה לאתר של שורשים, והחליט להתנסות. “האמת שאני לא כל-כך בטוח למה החלטתי לנסות דווקא את חברת שורשים. אני חושב שהעובדה שהם לא מוכרים קסמים באתר שלהם ולא מבטיחים שגם קרחים לחלוטין יהפכו פתאום לאנשי מערות עם כמות השיער שלהם – זה גרם לי להאמין להם”.

דניאל היה הראשון בחבורה שהחליט ללכת על טיפול נגד נשירת שיער לגברים. “כשהתחלתי, חשבתי שאין לי מה להפסיד. זה תכשיר טבעי, לא יקר מדי, אם יעבוד – מעולה, אם לא יעבוד – נחזור לתכנית הראשונה של טיפול נגד התקרחות בטורקיה”.

לאט לאט, דניאל שם לב לשינוי, וגם שאר החברים לא יכלו להתעלם ממה שקרה לו על הראש. “כבר היינו רגילים בחברה לצחוק על השיער שלנו, ולא האמנו שיש פתרון לנשירת שיער. אבל פתאום הראש שלו התחיל לחזור לעצמו!”, אמר רועי.

אחרי ההצלחה של רועי, החליטו שלושת החברים הנוספים ללכת בדרכו, ופנו למצוא טיפול בנשירת שיער חמורה ממנה סבלו. הם כולם הזמינו את הערכה של שורשים, והחלו לפעול על פי ההוראות.

“זו הייתה תקופה קורעת”, מספר מיקי, “היינו כמו חבורה של בנות טיפש-עשרה. בכל לילה היינו שולחים תמונות בקבוצה שלנו בוואטסאפ עם התכשיר המיוחד, והרולר המזותרפי. זה התחיל בקטע של צחוקים, ולאט לאט זה הפך להיות כמו קבוצת תמיכה קטנה משלנו”.

האמת, כשרואים את הארבעה כיום, קשה להאמין שהם התמודדו עם התקרחות בגיל צעיר. החברים הטובים נהנים היום משיער טבעי ומלא.

“הפכנו להיות שם-דבר בסביבה שלנו. מחבורה של גברים צעירים ומקריחים, הפכנו לחבורה של צעירים עם שיער שופע. אישית, אני ממליץ על הערכה של שורשים לכל מי ששואל אותי איך להפסיק נשירה”, ציין ערן.

גם כיום, כשסאגת ההתקרחות מאחוריהם, ארבעת החברים הטובים לא שוכחים את הימים ההם.

“אנחנו לא נותנים לעצמנו לשכוח. אפילו שינינו את השם של הקבוצה שלנו בוואטסאפ בעקבות הטיפולים”

איך קוראים לה היום?

“הבלוריות של מירי”.

מי זו מירי?

“עזוב, סיפור ארוך”.

רוצה פרטים נוספים על המוצרים של שורשים?

כמה פרטים ואנחנו חוזרים אליך בהקדם!

חברת שורשים מחזיקה בפטנט חדשני המשקם שיער דליל, מחדש ומעבה את זקיקי השיער וסיב השערה ומעודד צמיחה מחודשת של זקיקי שיער רדומים. כל זה בטיפול ביתי טבעי ופשוט המוגן היגיינית ע״י כל תקנות משרד הבריאות לתקופת הקורונה.

כמה דברים חשובים שצריך לדעת על שורשים:

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

דרכים לשמור על בריאות השיער והקרקפת בגיל המבוגר

בעולם המודרני, שבו המראה החיצוני תופס מקום חשוב בחיי היומיום, שמירה על בריאות השיער והקרקפת הופכת לנושא מרכזי בתחום הטיפוח האישי. עם התקדמות הגיל, נתקלים רבים באתגרים כמו נשירת שיער, שיער דליל ואף התקרחות. אך האם ניתן להאט את התהליכים הללו ואף להפוך אותם? במאמר זה נצלול לעומקם של מגוון פתרונות טבעיים ויעילים, ונכיר את הפורמולה המהפכנית של ‘שורשים’, המבטיחה לשנות את כללי המשחק בתחום בריאות השיער והקרקפת, גם בגיל המבוגר.

קרא עוד »

שורש הבעיה: איך מתמודדים עם אובדן שיער

בעידן שבו המראה החיצוני תופס מקום מרכזי בתרבות שלנו, אובדן שיער עלול להיות חוויה מטלטלת לרבים. זהו לא רק עניין של שינוי במראה, אלא גם עניין בעל השפעה על הזהות, הביטחון העצמי ולתחושת הבריאות שלנו. 

קרא עוד »
יתרונות וחסרונות של השתלת שיער

כל מה שרציתם לדעת על השתלת שיער

השיער שלנו חשוב לנו, הוא חלק עיקרי מהמראה החיצוני שלנו והוא משפיע רבות על ההערכה העצמית שלנו. נשירת שיער עלולה להיות תהליך לא נעים, ואחת מהדרכים לשקם ולהחזיר את השיער שאבד היא ביצוע השתלת שיער. במאמר זה נצלול לעומק הדבר ונבין מהי השתלת שיער, באילו מקרים נבצע אותה ומהם היתרונות והחסרונות בה.

קרא עוד »
התקרחות

נשירת שיער פתאומית

לשיער שלנו יש חשיבות גבוהה, הוא יכול לשקף בעבורנו (ובעבור אחרים) את הזהות שלנו, את מי שאנחנו ואת הבריאות שלנו. נשירת שיער פתאומית היא חוויה לא נעימה והרבה פעמים גם מלחיצה בעבור מי שחווה אותה. במאמר זה נעמיק בתופעה כדי להבין מהי נשירת שיער פתאומית, כיצד נוכל לאבחן אותה בזמן, מה יכול לגרום לה ומה ניתן לעשות כדי לטפל בה.

קרא עוד »

נשמח לשמוע מה דעתכם על המאמר: