* התחייבות לתוצאות תוך 90 יום - או כסף בחזרה!

נשירת שיער מסטרס: למה זה קורה ואיך אפשר לטפל בזה?

אנחנו מתמודדים עם המון דברים במהלך החיים שלנו: עבודה, לימודים, צבא, מילואים, משפחה, ילדים... ככל שהלחץ גובר, כך הופכים הדברים האלה משגרת חיינו - לדאגה מרכזית. 
תוכן עניינים

הדאגות הללו עלולות להשפיע על כל אחד מאיתנו, ועלולות לפגוע לנו בצמיחת השיער – דבר שיוצר עוד דאגה אחת לאוסף.

הרבה מאיתנו מתמודדים עם שיער דליל, וחלקנו מחפשים לכך פתרונות. לפני שתמשיכו בקריאה כדאי שתדעו שיש פתרון לשיער דליל. אבל לפני זה, בואו נבין רגע מה גורם לשיער דליל ומדוע הדאגות שלנו משפיעות כלכך על קו השיער האהוב שלנו. 

היום המדע מכיר בהשפעה של מתח נפשי ולחץ על צמיחת שיער. מדענים יודעים להגיד כי ככל שאנחנו נמצאים תחת לחץ כבד יותר, כך אנחנו עלולים לסבול מנשירת שיער חמורה יותר. 

זוכרים את כל אותם רוחניקים שאוהבים להדגיש את הקשר שבין “גוף נפש”? אז כן, יש קשר הדוק בין הגוף שלנו לבין הנפש שלנו, וכדי לשמור על גוף בריא, צריך לשמור גם על נפש בריאה. 

בין השאר, אנחנו עלולים לחוות נשירת שיער בשל חרדות, דיכאונות, לחצים, פחדים, טראומות שקרו לנו במהלך החיים ומתח. 

כאשר מדברים על נשירת שיער מסטרס, בדרך כלל מדברים על נשירה מהירה בשל אירוע ברור. עם זאת, תנאי החיים שלנו וההתמודדות עם מצבים שונים, עלולים לגרום גם לנשירה ממושכת בשל סטרס ממושך.

כך לדוגמא, אם החיים שלכם עוברים עליכם בנעימים סך הכל, אך פתאום חוויתם אירוע טראומתי כלשהו, אתם עלולים פתאום לחוות נשירת שיער מסיבית, שבה תאבדו חלקים מהשיער בעקבות הטראומה. 

דמיינו למשל מצב שהרבה גברים נתקלו בו בתקופה האחרונה: אתם עובדים תקופה ארוכה במקום עבודה נחמד, המשכורת והתנאים בסדר גמור, וסך הכל טוב לכם. פתאום מגיע נגיף הקורונה ומשבש את הכל. אתם מאבדים את מקום העבודה שלכם ואת הביטחון שהוא הביא עמו. 

טראומה כזאת יכולה לשבור כל אחד, והיא בהחלט יכולה להשפיע על צמיחת שיער. 

אם גם אתם עברתם תקופה כזאת קשה, דעו שאתם לא לבד. אם עברתם את התקופה הזאת וכל השיער שלכם עדיין נשאר על הקרקפת ולא השתנה הרבה – יש לנו חדשות רעות עבורכם.

בגלל תהליכי הצמיחה של השיער, את ההשפעה של הטראומה הקשה והלחץ הרב ניתן לראות בדרך כלל לאחר כשלושה עד שישה חודשים. כך לדוגמא שאם פוטרתם מהעבודה בסוף חודש מרץ, אתם צפויים להתחיל לראות את ההשפעות על השיער לקראת סוף חודש יוני, וייתכן גם שהנשירה תתחיל רק לקראת חודש ספטמבר.

הסיבה לפער בין הטראומה לבין נשירת השיער היא התהליך שעוברת השערה עד שהיא מבצבצת מהקרקפת.

כאשר הגוף נמצא במצב של סכנה או מתח, מערכת העצבים הסימפטתית בגוף שלנו נכנסת לפעולה. כשאנחנו נמצאים במצב כזה, מערכת העצבים הזאת מגבירה את קצב הלב ואת אספקת הדם לשרירים, כמו גם את לחץ הדם.

המערכת הזאת נועדה לאפשר לגוף שלנו לפעול במהירות במצבי סכנה, ומגבירה את יכולת ההישרדות שלנו במצבים שונים. יחד עם זאת, המערכת הסימפטתית מתרכזת רק בכאן ועכשיו, ומתעלמת מההשלכות של הפעולות שלה לטווח הארוך. 

בין השאר, המערכת הסימפטתית גורמת לכיווץ שרירים באזורים נרחבים בגוף, וגורמת להיסתמרות השיער. הבעיה בתהליך הזה היא שאם שרירי הקרקפת מכווצים זמן רב מדי – זרימת הדם בראש נפגעת. זקיקי השיער, שסומכים על זרימת הדם כדי לקבל את כל החומרים הדרושים לצמיחת השערה נפגעים גם הם. 

פגיעה בזקיקי השיער פוגעת בייצור השיערות. בשל התהליך האיטי של ייצור שיערות חדשות, את סימני הטראומה ניתן לראות בשיער רק לאחר כמה חודשים. 

הפגיעה בזקיקי השיער אינה הסיבה היחידה לנשירת שיער מסטרס. מצבי לחץ קיצוניים גורמים לפטריית הקנדידה. הקנדידה נפוצה ביותר בגוף האדם, והיא נמצאת בגופם של כ-90% מבני האדם. עם זאת, אין לה השפעה של ממש על גוף האדם כל עוד היא רדומה. כאשר היא מתעוררת, מדובר בסיפור שונה. 

כאשר מדובר על אירועים טראומטיים חד-פעמיים, נשירת שיער תיפסק באותה מהירות שבה היא באה. אם היום חוויתם טראומה, בעוד שלושה עד שישה חודשים אתם עשויים לראות שינוי מהיר ופתאומי בשיער. אך אין לכם מה לדאוג – מדובר באיבוד שיער זמני, והקרקפת שלכם צפויה לחזור לעצמה בתוך זמן קצר מאוד. 

מנגד, אם אתם נמצאים בסטרס קבוע ייתכן ותחוו נשירת שיער כרונית. הסיבה לכך היא שבניגוד לטראומה מהירה וחד-פעמית, כאשר מדובר בסטרס מתמשך, גם התהליכים הפיזיים והביולוגיים שהוא מביא עמו מתמשכים.

לכן, אם שגרת החיים שלכם לחוצה – אתם עלולים לשלם על זה בשיער שלכם.

למרות זאת, אתם לא חייבים שהשיער שלכם ישלם את המחיר על אורח החיים שלכם. כדי למצוא טיפול שיכול להציל את השיערות על הראש שלכם, כל מה שאתם צריכים לעשות זה לענות על שלוש שאלות מאוד פשוטות:

  1. האם עדיין ישנו שיער דליל באזור ההתקרחות?
  2. האם ההתקרחות החלה בשבע השנים האחרונות?
  3. האם אתה בן 18-40?

אם ענית על שלוש השאלות האלה בחיוב, ערכת הטיפול בנשירת שיער של שורשים יכולה לעשות לך פלאים בשיער. 

הערכה של שורשים מורכבת מחומרים טבעיים בלבד שנועדו לנקות את הקרקפת מרעלים ולהשיב לפעילות תקינה את זקיקי השיער, אותם יצרני שיערות. 

בנוסף, תהנו משימוש ברולר המזותרפי של שורשים, שנועד להמריץ את זרימת הדם בראש. כמו שכבר כתבנו מקודם, זרימת דם נמרצת מעניקה לזקיקי השיער חומרים חיוניים שמאפשרים את ייצור השיערות.

אם אתה מתמודד עם נשירת שיער חמורה, וכנראה שזה המקרה (אם קראת עד כאן), אתה מוזמן לנסות את הערכה של שורשים, ולהצטרף לקרוב ל-16 אלף לקוחות מרוצים. אם לא תהיה מרוצה מהתוצאות, כספך יוחזר לך.

אם כבר נגענו בתוצאות, כדאי לשים לב קצת לנתונים של טיפול בנשירת שיער עם שורשים. תוך 60 ימים מרגע תחילת השימוש בתכשיר הנשירה צפויה להפסיק, ולאחר שלושים ימים נוספים (90 ימים סך הכל), השיער יתחיל להתעבות ולחזור לימים היפים של פעם, לפני הנשירה. 

בתקופה כזו, שבה רבים מאיתנו נמצאים בסטרס ובחרדה על הפרנסה והעבודה, טוב לדעת שאפשר להוריד דאגה אחת לפחות מהראש. אתם תדאגו לחיות חיים רגועים ונוחים, ואנחנו נדאג לטיפול בנשירת שיער.

נשירת שיער מסטרס
5/5

רוצה פרטים נוספים על המוצרים של שורשים?

כמה פרטים ואנחנו חוזרים אליך בהקדם!

חברת שורשים מחזיקה בפטנט חדשני המשקם שיער דליל, מחדש ומעבה את זקיקי השיער וסיב השערה ומעודד צמיחה מחודשת של זקיקי שיער רדומים. כל זה בטיפול ביתי טבעי ופשוט המוגן היגיינית ע״י כל תקנות משרד הבריאות לתקופת הקורונה.

כמה דברים חשובים שצריך לדעת על שורשים:

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

דרכים לשמור על בריאות השיער והקרקפת בגיל המבוגר

בעולם המודרני, שבו המראה החיצוני תופס מקום חשוב בחיי היומיום, שמירה על בריאות השיער והקרקפת הופכת לנושא מרכזי בתחום הטיפוח האישי. עם התקדמות הגיל, נתקלים רבים באתגרים כמו נשירת שיער, שיער דליל ואף התקרחות. אך האם ניתן להאט את התהליכים הללו ואף להפוך אותם? במאמר זה נצלול לעומקם של מגוון פתרונות טבעיים ויעילים, ונכיר את הפורמולה המהפכנית של ‘שורשים’, המבטיחה לשנות את כללי המשחק בתחום בריאות השיער והקרקפת, גם בגיל המבוגר.

קרא עוד »

שורש הבעיה: איך מתמודדים עם אובדן שיער

בעידן שבו המראה החיצוני תופס מקום מרכזי בתרבות שלנו, אובדן שיער עלול להיות חוויה מטלטלת לרבים. זהו לא רק עניין של שינוי במראה, אלא גם עניין בעל השפעה על הזהות, הביטחון העצמי ולתחושת הבריאות שלנו. 

קרא עוד »
יתרונות וחסרונות של השתלת שיער

כל מה שרציתם לדעת על השתלת שיער

השיער שלנו חשוב לנו, הוא חלק עיקרי מהמראה החיצוני שלנו והוא משפיע רבות על ההערכה העצמית שלנו. נשירת שיער עלולה להיות תהליך לא נעים, ואחת מהדרכים לשקם ולהחזיר את השיער שאבד היא ביצוע השתלת שיער. במאמר זה נצלול לעומק הדבר ונבין מהי השתלת שיער, באילו מקרים נבצע אותה ומהם היתרונות והחסרונות בה.

קרא עוד »
התקרחות

נשירת שיער פתאומית

לשיער שלנו יש חשיבות גבוהה, הוא יכול לשקף בעבורנו (ובעבור אחרים) את הזהות שלנו, את מי שאנחנו ואת הבריאות שלנו. נשירת שיער פתאומית היא חוויה לא נעימה והרבה פעמים גם מלחיצה בעבור מי שחווה אותה. במאמר זה נעמיק בתופעה כדי להבין מהי נשירת שיער פתאומית, כיצד נוכל לאבחן אותה בזמן, מה יכול לגרום לה ומה ניתן לעשות כדי לטפל בה.

קרא עוד »

נשמח לשמוע מה דעתכם על המאמר: