* התחייבות לתוצאות תוך 90 יום - או כסף בחזרה!

מורה נבוכים לטיפול בנשירת שיער: היתרונות והחסרונות של כל השיטות

התקרחות גברית היא תהליך טבעי ברוב המקרים. קו השיער של רוב הגברים ילך ויתרחק מאזור קדמת הראש ומהצדדים בשלב כזה או אחר בחיים.  למעשה, עד גיל 70, כ- 80% מהגברים יתמודדו עם התקרחות כלשהי, או עם הידלדלות של שיער הראש. 
תוכן עניינים

הרבה גברים יחיו עם זה בשלום. זה תהליך טבעי, שקורה להרבה אנשים, ואנחנו חיים בתקופה די מקבלת. זה סבבה לגמרי להיות קירח, מקריח או מלא שיער. הכל תופס.  אבל אסור להתעלם מכל מי שלא מרגיש בנוח עם התקרחות גברית. חלקנו אוהבים לראות במראה שיער שופע ועשיר.  אם אתה אחד מאלה שלא מרוצים מנסיגת השיער שלהם, אתה לא לבד. יש עוד הרבה אנשים שמחפשים פתרונות נגד התקרחות גברית. 

כשחושבים על זה, למה זה עדיין מפריע לכל-כך הרבה אנשים? הרי אנחנו כבר ב-2020, כל אחד יכול להתלבש איך שהוא רוצה, לעבוד במה שהוא רוצה ולהיות מה שהוא רוצה. אם מישהו מרגיש לא בנוח בסביבה שלו, הוא תמיד יכול לעבור לתל אביב, או אפילו לברלין.

מצד שני, אנחנו יכולים לעבור לאן שאנחנו רוצים, אבל תמיד נפגוש שם את עצמנו. אם אנחנו לא מרוצים מהמראה שלנו באשקלון, אנחנו לא נהיה מרוצים ממנו גם בתל אביב, בברלין או בכל מקום אחר בעולם.  למזלם של המוני הגברים שלא מרוצים מהשיער שלהם, יש פתרונות מעולים נגד נשירת שיער. 

מה לעשות אם אני לא מרוצה מההתקרחות שלי?

דבר ראשון, זה בסדר. אתה בחברה טובה וממש לא לבד. כמוך יש עוד אלפי גברים בישראל שרוצים לעשות שינוי במה שקורה להם על הראש, אבל ללכת למספרה לא ממש יעזור, כי אין הרבה להוריד. להיפך – צריך להוסיף.

בדרך כלל, גברים שמתמודדים עם נשירת שיער פונים, איך לא, לדוקטור גוגל. הרבה פעמים יש איזו בושה, או תחושה של פאדיחות, שמונעת מאיתנו לפנות לחברים שלנו בחיים האמיתיים או לחברים שלנו בפייסבוק כדי לקבל עצה טובה. 

ומה מוצא בגוגל מי שמחפש טיפולים נגד נשירת שיער?

חיפוש מהיר בגוגל יגרום לכם לחשוב שאיבוד שיער לגברים הוא תחום שכל המדענים והיזמים ברחבי העולם עובדים עליו לילות כימים. פתרונות קסם, תכשירים חדשים, טיפולים תרופתיים, משחות, קרמים, מסיכות לשיער ומסרקים הם רק חלק מהדברים שתוכלו למצוא, לצד כל מיני טיפים ותרופות סבתא כמו שמירה על כושר, חפיפת השיער בביצה ודבש ועוד כל מיני שיקויים הזויים.

בשלב הזה, גברים רבים מוצאים את עצמם בבעיה גדולה עוד יותר. הם ניגשו לחיפוש בגוגל עם בעיה אחת – הם לא מרוצים מהשיער שלהם – ועכשיו הם גילו שיש המון שיטות, טיפים וחומרים שונים שטוענים כי הם יכולים לסייע בהצמחת שיער מחודשת. 

דמיין לעצמך מצב כזה: אתה יושב בבית ורואה משחק כדורגל בטלויזיה. בקבוק בירה ביד, פיצוחים על השולחן מולך – והאקשן בשיא. 

פתאום הפלאפון מצפצף. זה אחד החברים שלך, ששואל אם אתה רואה משחק כדורגל אחר, שמשודר במקביל בערוץ אחר. מצד אחד, איזה יופי! נפתחה לך הזדמנות לראות עוד משחק, ויכול להיות שהוא אפילו משחק יותר מעניין מזה שאתה צופה בו.

בסוף יוצא שאתה מזפזפ בין שני הערוצים. בזמן שאתה צופה במשחק אחד, יש גול מדהים במשחק השני. כשאתה מעביר כדי להספיק אולי לראות את השידור החוזר – אתה מפספס גול של פעם בעשור במשחק הראשון.

ככה זה כשיש שפע – קשה לדעת במה לבחור, ובסוף אנחנו יוצאים קרחים מכאן ומכאן. 

כדי להתמודד עם השפע הזה ריכזנו לך את היתרונות והחסרונות שיש בכל מיני שיטות וטכניקות להתמודדות עם התקרחות גברית. 

סוגי הטיפולים נגד נשירת שיער

השתלת שיער:

השתלת שיער היא שיטה כירורגית שבה מוציאים אלפי זקיקי שיער פעילים ומשתילים אותם באיזורי ההתקרחות. התהליך עצמו יחסית מהיר, אך יש תקופת החלמה שבה אם לא תשמרו על כללים מסוימים, אתה עלול לפגוע בהשתלה ובשיער החדש על הראש. בסופו של יום, זה השתלת שיער, כולל שלב ההחלמה, היא תהליך שלוקח עד שנה פחות או יותר. 

עם סיום ההשתלה, הקרקפת שלך תהיה מלאת חורים ודם. אל תבהל, זה יעבור תוך כמה ימים. אחרי ההליך הכירורגי, חשוב לנוח. תקבל גם תחבושות וכובע והוראות כמה זמן תצטרך להיות איתם על הראש. 

כאב נפוץ בקרב מושתלי שיער בימים שאחרי ההשתלה. ברוב המקרים מדובר על כאב בעיקר מעצבן, ולא על כאב נוראי. הבעיה הגדולה היא שאסור בימים הראשונים לגרד את הראש, או לשטוף את השיער. 

אחרי מספר ימים תוכל לשטוף את השיער, אבל בצורה מאוד מסוימת, אחרת ההשתלה עלולה להיהרס. אם אתה מעשן – שים לב שאסור לעשן מספר ימים לאחר ההשתלה (או להיות בסביבה של מעשנים), אסור גם לקיים יחסי מין (עם פרטנרים או אפילו לבד).

חשוב להיזהר מהשמש, אסור להזיע, אסור לבצע פעילות גופנית, וצריך להימנע משימוש במגבת. במשך כחודש אסור להסתפר. 

כדורים

ישנן תרופות שנמצאו יעילות בעצירת נשירת שיער אצל גברים. התרופות האלה, שהמפורסמת בהן היא פינסטריד, נועדו לעכב את האנזים האחראי על יצירת ההורמון שגורם לנשירת שיער אצל גברים. 

לתרופות האלה ישנן תופעות לוואי שעלולות להרתיע גברים רבים. בין השאר, ישנם דיווחים על פגיעה בתפקוד המיני, וגם על קשר לעלייה בסיכויים ללקות בסרטן הערמונית. 

תופעות הלוואי האלה גררו דיון נרחב ביותר בעולם הרפואה המקצועי, תחת השאלה אם מדובר בתרופות בטוחות או לא. בינתיים ישנה הסכמה כי מדובר בתרופה יחסית בטוחה, אך אל תשכח את תופעות הלוואי.

בעיה נוספת בטיפול תרופתי נגד התקרחות גברית היא העובדה שבמידה ותחליט לעשות הפסקה עם התרופות – נשירת השיער תשוב מייד.

תכשירים כימיים מקומיים

ישנם מוצרים רבים שעשויים מנוסחאות כימיות מורכבות. השימוש בהם הוא מקומי, כלומר על ידי מריחה על הקרקפת, חפיפת ראש וכו’.

אחד התכשירים הנפוצים הוא מינוקסיל ברמות של 2 או 5 אחוזים. התכשיר הפחות מרוכז משמש בעיקר נשים שמתמודדות עם התקרחות, והתכשיר המרוכז יותר משמש גברים.

למינוקסיל יש שתי בעיות עיקריות, שחשוב שתכיר. הראשונה היא שהוא פחות יעיל לצורת ההתקרחות הנפוצה יותר, נסיגת קו שיער בקדמת הראש ובמפרצים.

הבעיה השניה היא שמינוקסיל עשוי לגרום לתגובה אלרגית, ליובש ולגירוי בקרקפת. 

תכשירים טבעיים

בשוק הטיפולים והמוצרים נגד נשירת שיער גברית ניתן למצוא גם תכשירים טבעי, כמו זה של שורשים, שעשוי מתמציות של צמחים. 

היתרון הגדול בתכשירים כאלה הוא מיעוט תופעות הלוואי, אם בכלל. כך לדוגמא, בתכשיר נגד נשירת שיער של חברת שורשים, תופעת הלוואי היחידה שעלולה להתרחש היא אדמומיות קלה בקרקפת. 

מדובר בתופעת לוואי קלה מאוד, שעוברת בתוך רבע שעה. כך למעשה, אם השתמשת בתכשיר בזמן המקלחת, עד שתסיים להתלבש – האדמומיות צפויה לעבור. 

עכשיו אתה מכיר את השיטות הנפוצות והיעילות ביותר להיאבק בנשירת השיער, ויש באפשרותך לבחור באיזו דרך תבחר. רוב האנשים מעדיפים ללכת צעד צעד, ולהתחיל בתכשירים הטבעיים. 

בדרך זו נמנעים מתופעות לוואי מיותרות ומהליכים כירורגיים או מתרופות עם תופעות לוואי מסוכנות. במידה ולא תהיה מרוצה – תמיד תוכל לעבור לשלב הבא: תכשירים כימיים, תרופות והשתלה. 

רוצה פרטים נוספים על המוצרים של שורשים?

כמה פרטים ואנחנו חוזרים אליך בהקדם!

חברת שורשים מחזיקה בפטנט חדשני המשקם שיער דליל, מחדש ומעבה את זקיקי השיער וסיב השערה ומעודד צמיחה מחודשת של זקיקי שיער רדומים. כל זה בטיפול ביתי טבעי ופשוט המוגן היגיינית ע״י כל תקנות משרד הבריאות לתקופת הקורונה.

כמה דברים חשובים שצריך לדעת על שורשים:

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

דרכים לשמור על בריאות השיער והקרקפת בגיל המבוגר

בעולם המודרני, שבו המראה החיצוני תופס מקום חשוב בחיי היומיום, שמירה על בריאות השיער והקרקפת הופכת לנושא מרכזי בתחום הטיפוח האישי. עם התקדמות הגיל, נתקלים רבים באתגרים כמו נשירת שיער, שיער דליל ואף התקרחות. אך האם ניתן להאט את התהליכים הללו ואף להפוך אותם? במאמר זה נצלול לעומקם של מגוון פתרונות טבעיים ויעילים, ונכיר את הפורמולה המהפכנית של ‘שורשים’, המבטיחה לשנות את כללי המשחק בתחום בריאות השיער והקרקפת, גם בגיל המבוגר.

קרא עוד »

שורש הבעיה: איך מתמודדים עם אובדן שיער

בעידן שבו המראה החיצוני תופס מקום מרכזי בתרבות שלנו, אובדן שיער עלול להיות חוויה מטלטלת לרבים. זהו לא רק עניין של שינוי במראה, אלא גם עניין בעל השפעה על הזהות, הביטחון העצמי ולתחושת הבריאות שלנו. 

קרא עוד »
יתרונות וחסרונות של השתלת שיער

כל מה שרציתם לדעת על השתלת שיער

השיער שלנו חשוב לנו, הוא חלק עיקרי מהמראה החיצוני שלנו והוא משפיע רבות על ההערכה העצמית שלנו. נשירת שיער עלולה להיות תהליך לא נעים, ואחת מהדרכים לשקם ולהחזיר את השיער שאבד היא ביצוע השתלת שיער. במאמר זה נצלול לעומק הדבר ונבין מהי השתלת שיער, באילו מקרים נבצע אותה ומהם היתרונות והחסרונות בה.

קרא עוד »
התקרחות

נשירת שיער פתאומית

לשיער שלנו יש חשיבות גבוהה, הוא יכול לשקף בעבורנו (ובעבור אחרים) את הזהות שלנו, את מי שאנחנו ואת הבריאות שלנו. נשירת שיער פתאומית היא חוויה לא נעימה והרבה פעמים גם מלחיצה בעבור מי שחווה אותה. במאמר זה נעמיק בתופעה כדי להבין מהי נשירת שיער פתאומית, כיצד נוכל לאבחן אותה בזמן, מה יכול לגרום לה ומה ניתן לעשות כדי לטפל בה.

קרא עוד »

נשמח לשמוע מה דעתכם על המאמר: