* התחייבות לתוצאות תוך 90 יום - או כסף בחזרה!

ימי הקורונה המלחיצים: תופעת הלוואי שאיש לא מדבר עליה

נגיף הקורונה שמתפשט בעולם שינה את החיים של כולנו. זה לא משנה אם אתם צעירים ובריאים או שאתם בקבוצת סיכון כלשהי - אי אפשר להתעלם מהדבר הזה שמטלטל את כל העולם. הוא החל את דרכו בסין, ומהר מאוד התפשט אל כל העולם, וההשפעות שלו עדיין לא ברורות לחלוטין. מה שברור הוא, שאנחנו עדיין לא יודעים איך תסתיים התקופה הזאת, ומתי. 
תוכן עניינים

בינתיים, המוני בני אדם בישראל ובעולם איבדו את מקומות עבודתם. אחרים חיים בחשש שהם יאבדו את מקום עבודתם מחר או מחרתיים. בכל יום ישנם נהלים חדשים והוראות מבלבלות.

זוגות צעירים לא יודעים אם וכיצד יוכלו לחגוג חתונה, ילדים קטנים חוששים למסיבות יום ההולדת והבר מצווה. מתאמנים לא יכולים להגיע לבריכה או לחדר הכושר ומי בכלל יודע מה יהיה מחר?

חוסר הודאות הזה מטלטל את כולנו. רמת החרדה הכללית בציבור זינקה בחודשים האחרונים ורבים מתחילים לאבד את הסבלנות שלהם. 

במקביל, במהדורות החדשות אנו שומעים על עוד ועוד סכנות שנשקפות לנו מהנגיף הקטלני. בהתחלה נראה היה כי מדובר בשפעת מסוכנת יותר. לאט לאט התחילו להגיע עוד עדויות ומחקרים שגילו שהתסמינים והסכנות של הקורונה הרבה יותר חמורות. 

אובדן של חוש הטעם והריח, עייפות ותשישות מוגברים ופגיעה במערכת הנוירולוגית הם רק חלק מהאיומים הבריאותיים שניצבים בפני מי שנדבק בנגיף. 

יחד עם זאת, לכל התקופה הזאת יש עוד תופעת לוואי שאף אחד לא מדבר עליה: נשירת שיער. 

נכון, זו אולי לא הבעיה הכי גדולה שאנחנו ניצבים בפניה בימים המטורפים האלה, אבל אם תמשיכו לקרוא תבינו שהיא עלולה להשפיע עליכם הרבה יותר ממה שאתם חושבים.

מה הקשר בין הקורונה לבין נשירת שיער?

על פי הנתונים שעולים מגורמי רפואה עולמיים, אין קשר ישיר בין קורונה לבין איבוד שיער. אבל המדע כבר יודע להגיד לנו שלחץ, חרדה וסטרס עלולים לגרום להתקרחות. 

ובינינו, אם יש משהו שמאפיין את התקופה הזאת – זה בדיוק שלושת הדברים האלה: לחץ, חרדה וסטרס. 

אנחנו חוששים על הפרנסה שלנו, על הבריאות שלנו ושל בני המשפחה שלנו, אנחנו בלחץ שלא נצליח לסגור את החודש ועוד הרבה חששות ופחדים שמטרידים את מנוחתם של רבים מאיתנו. 

אם אתם גם חווים חרדה בתקופה האחרונה, חשוב שתדעו שאתם לא לבד. הרבה מאיתנו מרגישים את זה.

איבוד שיער שמגיע בהפתעה

גם אם אתם נהנים עכשיו משיער שופע ועשיר, יכול להיות שהתקופה הקשה והמלחיצה הזאת תפגע בו ותמצאו את עצמכם עם הרבה פחות שיער על הראש.

למעשה, לחץ נפשי עלול לגרום לנשירת שיער מאסיבית מאוד. יחד עם זאת, התזמון של נשירת השיער היא טריקית, מכיוון שההתקרחות לא מופיעה מיד לאחר האירוע הקשה. 

תהליכי בניית השערה גורמים לכך שאת השיער הדליל נגלה רק כשלושה חודשים עד חצי שנה מהרגעים המלחיצים. 

כך לדוגמא, אדם שאיבד את פרנסתו בשל הקורונה בחודש יוני, עלול לגלות שהוא מקריח בעקבות זאת רק בדצמבר!

יצאתם לחל”ת בחודש מאי? יכול להיות שבאוקטובר השיער שלכם יהיה הרבה יותר דליל, והרבה פחות מלא. 

הבעיה האמיתית בנשירת שיער היום

הרבה אנשים יגידו לעצמם שאיבוד שיער זה הדבר האחרון שצריך להדאיג אותם עכשיו. יכול להיות שהם צודקים, אנחנו לא טוענים שזה הדבר הכי מסוכן או נורא שעלול לקרות למישהו מכם.

יחד עם זאת, אנחנו יודעים מגברים רבים שנשירת שיער מאסיבית עלולה לגרום לפגיעה בביטחון העצמי. בשביל הרבה גברים, השיער הוא כמו רעמה של אריה. גם בלי שנשים לב, אנחנו מתגאים בה.

בניגוד להרבה דברים אחרים, קשה להסתיר איבוד שיער. נכון, אפשר ללכת עם כובע, אבל זה מתאים בעיקר כשאתם בחוץ. אם אתם בתוך משרד, לדוגמא, קצת פחות מתאים שתסתובבו עם כובע.

נכון, יש הרבה גברים שחיים בשלום ובשלווה עם התקרחות. אבל הרבה אחרים מוצאים את עצמם חסרי אונים מול נשירת שיער. התחושה הזאת לא נותרת רק בתוכנו, אלא היא משפיעה מאוד גם על כל ההתנהלות שלנו ועל איך שאנחנו מתייחסים לעצמנו ולסביבה שלנו.

יכול להיות שעוד כמה חודשים העולם יחזור למסלולו, אלפי הגברים שאיבדו את מקום עבודתם יחפשו עבודה חדשה, והשוק יהיה שוק של מעסיקים: רבים מהם יוכלו לבחור את העובד המתאים להם מבין דורשי העבודה הרבים שיציעו את עצמם. 

בשלב הזה, כל אחד מאיתנו יכול להיעזר בכל טיפה של ביטחון עצמי, של תחושת מסוגלות ושל הרגשה כללית של אריה שבא לצוד עבור עצמו ועבור המשפחה שלו.

אם בדרך לראיון העבודה הבא שלכם, זה שיכול להוציא אתכם מהתקופה הקשה הזאת, תהיו חסרי ביטחון או שתעסקו הרבה בניסיון להסתיר שיער דליל – ייתכן שלא תכבשו את ראיון העבודה כמו שאתם יכולים. 

אין מה לעשות, בשורה התחתונה, עבור הרבה גברים, פגיעה בשיער עלולה להפוך לפגיעה בהרבה יותר מזה. 

נכון, לנגיף הקורונה יש סכנות הרבה יותר גדולות מהשיער שיש לכם על הראש. מדובר בנגיף קטלני ומדבק מאוד, שמשפיע על הכלכלה העולמית והכלכלה המקומית בצורה שלא הייתה כמוה מעולם. 

חנויות נסגרות, אנשים מאבדים את הפרנסה שלהם והמדינה לא עומדת בקצב הפיצוי של עסקים ושל עצמאיים. 

איבוד שיער עלול לפגוע בכם ביום שאחרי הקורונה, בדיוק ברגע הזה שתהיה לכם הזדמנות לחזור לעצמכם, למצוא את המקום הראוי לכם בשוק העבודה, להחזיר לעצמכם את הכבוד מול האישה, החברים והמשפחה ובזמן שבו אתם אמורים לחזור ולהסתער על החיים. 

מה אפשר לעשות?

אנחנו יודעים שזה די קיטשי, אבל הדבר הראשון שאתם יכולים לעשות כדי לשמור על השיער שלכם (ועל הרבה יותר מזה) הוא פשוט להירגע. 

נכון, קשה מאוד להירגע בימים הטרופים האלה. למרות זאת, אולי אפשר להזכיר לעצמנו שצרת רבים חצי נחמה, אז אולי אפשר גם חצי להירגע. 

ככל שתהיו רגועים יותר, גם בימים האלה, גם גדל הסיכוי שתצליחו לשמור על השיער שלכם כמו שהוא. 

במידה וקשה לכם להירגע בתקופה הזאת, ואתם מתחילים לראות את נסיגת קו השיער, ישנם פתרונות שונים למניעת נשירת שיער. חלקם כימיים שעלולים לגרום לתופעות לוואי שונות, חלקם דורשים טיפולים סמי-כירורגיים ותקופת החלמה ממושכת.

מנגד, הערכה של שורשים, לדוגמא, מכילה תמציות של רכיבים טבעיים בלבד שמסייעים לנקות את הקרקפת מרעלים ומשומנים, ומחדשים את פעילות זקיקי השערות – אותם איברים פצפונים בגוף שאחראים על יצירת שיערות חדשות. 

נגיף הקורונה כאן ולא ברור מתי הוא יעלם מכאן, ומתי נחזור לחיים נורמליים כמו שהיו לנו רק לפני כמה חודשים בודדים. 

בינתיים, אתם יכולים לשמור על השיער שלכם כדי שתהיו במיטבכם כשכולנו חוזרים לשגרה.

רוצה פרטים נוספים על המוצרים של שורשים?

כמה פרטים ואנחנו חוזרים אליך בהקדם!

חברת שורשים מחזיקה בפטנט חדשני המשקם שיער דליל, מחדש ומעבה את זקיקי השיער וסיב השערה ומעודד צמיחה מחודשת של זקיקי שיער רדומים. כל זה בטיפול ביתי טבעי ופשוט המוגן היגיינית ע״י כל תקנות משרד הבריאות לתקופת הקורונה.

כמה דברים חשובים שצריך לדעת על שורשים:

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

דרכים לשמור על בריאות השיער והקרקפת בגיל המבוגר

בעולם המודרני, שבו המראה החיצוני תופס מקום חשוב בחיי היומיום, שמירה על בריאות השיער והקרקפת הופכת לנושא מרכזי בתחום הטיפוח האישי. עם התקדמות הגיל, נתקלים רבים באתגרים כמו נשירת שיער, שיער דליל ואף התקרחות. אך האם ניתן להאט את התהליכים הללו ואף להפוך אותם? במאמר זה נצלול לעומקם של מגוון פתרונות טבעיים ויעילים, ונכיר את הפורמולה המהפכנית של ‘שורשים’, המבטיחה לשנות את כללי המשחק בתחום בריאות השיער והקרקפת, גם בגיל המבוגר.

קרא עוד »

שורש הבעיה: איך מתמודדים עם אובדן שיער

בעידן שבו המראה החיצוני תופס מקום מרכזי בתרבות שלנו, אובדן שיער עלול להיות חוויה מטלטלת לרבים. זהו לא רק עניין של שינוי במראה, אלא גם עניין בעל השפעה על הזהות, הביטחון העצמי ולתחושת הבריאות שלנו. 

קרא עוד »
יתרונות וחסרונות של השתלת שיער

כל מה שרציתם לדעת על השתלת שיער

השיער שלנו חשוב לנו, הוא חלק עיקרי מהמראה החיצוני שלנו והוא משפיע רבות על ההערכה העצמית שלנו. נשירת שיער עלולה להיות תהליך לא נעים, ואחת מהדרכים לשקם ולהחזיר את השיער שאבד היא ביצוע השתלת שיער. במאמר זה נצלול לעומק הדבר ונבין מהי השתלת שיער, באילו מקרים נבצע אותה ומהם היתרונות והחסרונות בה.

קרא עוד »
התקרחות

נשירת שיער פתאומית

לשיער שלנו יש חשיבות גבוהה, הוא יכול לשקף בעבורנו (ובעבור אחרים) את הזהות שלנו, את מי שאנחנו ואת הבריאות שלנו. נשירת שיער פתאומית היא חוויה לא נעימה והרבה פעמים גם מלחיצה בעבור מי שחווה אותה. במאמר זה נעמיק בתופעה כדי להבין מהי נשירת שיער פתאומית, כיצד נוכל לאבחן אותה בזמן, מה יכול לגרום לה ומה ניתן לעשות כדי לטפל בה.

קרא עוד »

נשמח לשמוע מה דעתכם על המאמר: