* התחייבות לתוצאות תוך 90 יום - או כסף בחזרה!

התקרחות גברית: זה באמת נורא כמו שאתה חושב?

כבני אדם, יש לנו נטייה לחשוב שמה שאנחנו חושבים ומרגישים - זה הדבר הנכון. מי שמצביע ימין מבין שהוא צודק, אבל ככה מרגיש גם מי שמצביע שמאל. אלה שלובשים חליפות לעבודה בטוחים שכך צריך להיראות אדם עובד, לעומת אלה שמתלבשים פחות מהודר - כי מה קשור הבגדים לכסף?
תוכן עניינים

ככה זה, אנחנו אוהבים לחשוב שחלק גדול מהעולם רואה את הדברים כמו שאנחנו רואים. כל אישה שנכנסת להריון פתאום רואה מלא נשים הריוניות מולה, וכל גבר שמתחיל להקריח, פתאום רואה סביבו מלא קרחים.

האמת היא, שזו אשליה. זה לא באמת נכון. 

רוצים הוכחה שזה לא נכון? קבלו: יש המון גברים שמתמודדים עם התקרחות גברית. הרבה מהם בטוחים שזה נורא ואיום, ושהלך עליהם – אף אחד לא תשים עליהם, כולם יצחקו עליהם ובאופן כללי זה רק אומר שהחיים שלהם הולכים ודועכים.

העניין הוא, שאף אחד מהדברים האלה לא קשור למציאות, אלא רק לדרך שבה הם תופסים את המציאות בראש (המקריח) שלהם. 

אתר הבריאות Superdrug ערך סקר מקיף בקרב 1,700 נשים וגברים בארצות הברית ובבריטניה, כדי להבין מה הציבור חושב על קרחת.

מסתבר שרוב הנשים האמריקניות וחלק לא מבוטל מהנשים הבריטיות אמרו שקרחת לא מרתיעה אותן, ואפילו 

יותר מזה – מבחינתן קרחת זה לא פחות מסמל סקס.

אם הנתון הזה עדיין לא מעודד אתכם, כדאי שתדעו ש-71 אחוז מהנשים לא יפסלו בן זוג פוטנציאלי בגלל התקרחות. במילים אחרות: אל תסתכלו על הראש, אלא על מה שיש בתוכו. 

יש עוד נתונים שיכולים לעודד כל אדם שמתמודד עם נשירת שיער. מחקר נוסף שנערך באוניברסיטת פנסילבניה גילה שגברים קרחים נתפסים בעיני אחרים כגברים חזקים יותר, גבוהים יותר, דומיננטיים יותר ובעלי יכולת מנהיגות גבוהה יותר מאשר גברים עם שיער מלא. 

רגע רגע רגע, אם יש כל-כך הרבה יתרונות לגברים עם קרחת, מדוע יש הרבה גברים שמתחילים להתפלץ כשהם מגלים שיש טיפה יותר שיער במברשת אחרי שהם מסתרקים? למה זה מלחיץ הרבה מאיתנו?

מסתבר שגם את זה בדקו מדענים. כן, כנראה שיש להם הרבה זמן פנוי אז הם מחליטים לוותר על תרופה לסרטן או משהו כזה, ומעדיפים להתעסק לנו בפדחת. 

מחקר שנערך ב-5 מדינות אירופיות בדק מה גברים חושבים על השיער שלהם. מסתבר שעבור גברים רבים, השיער הוא השער לדימוי עצמי. כ-70% מהמשתתפים במחקר ציינו כי השיער שלהם הוא חלק חשוב בדימוי העצמי. 

62% אמרו שנשירת שיער צפויה להשפיע על ההערכה העצמית שלהם. הנתונים האלה לא מסתיימים כאן: 21 אחוז מהמשיבים ציינו כי הם חוו דיכאון של ממש בגלל התקרחות, ו-38 אחוזים פשוט מרגישים פחות מושכים מהרגע שבו הם החלו לאבד את השיער. 

מסתבר שיש פה פער בין הדרך שבה אנשים רואים את עצמם עם קרחת, לבין איך שהם רואים אנשים אחרים עם קרחת. 

כשזה נוגע לראש שלהם, גברים רבים חוששים מאוד מנסיגת שיער, ממפרצים ומשיער דליל. לעומת זאת, כשזה נוגע לראש של אחרים – כמה שפחות שיער זה יותר טוב. 

יצאנו לשטח לבדוק בעצמנו

אחרי שהבנו את הנתונים האלה, החלטנו לצאת לשטח כדי לראות מה הציבור חושב עליהם. הצגנו את מסקנות המחקר למספר גברים ושאלנו אותם מה דעתם עליהם.

התשובות של הגברים ששאלנו היו מגוונות. היו לא מעט אנשים ששלב איבוד השיער נמצא מאחוריהם, והם סיפרו לנו איך הם הרגישו כשזה קרה.

אריק, בן 28 מרמת גן, סיפר שאמנם כיום הוא מאוד מרוצה מהקרחת שלו, אך בימים שהוא החל לאבד את השיער, דברים היו נראים אחרת. “יש רגעים שבהם אתה חושב שהעולם חרב עליך”, הוא סיפר לנו, “היום, במבט לאחור, אני מבין כמה זה היה טפשי. אבל אז זה העסיק אותי הרבה יותר ממה שזה אמור היה להעסיק אותי”.

ערן מפתח תקווה נתן לנו נקודת מבט מעט שונה. “בתור בני אדם, אנחנו לא אוהבים שינויים. מאז שאנחנו זוכרים את עצמנו, יש לנו שיער על הראש – ופתאום הוא הולך ונעלם. אישית, מהר מאוד החלטתי לעשות קרחת ולא לחכות עם זה”.

את מיכאל מצפון הארץ תפסנו בשלבי התקרחות מתקדמים. “ממש לא אכפת לי”, הוא אמר לנו בנוגע למצב השיער שלו, “אתמול היה לי שיער, מחר לא יהיה לי. בינתיים זה מה שיש לי על הראש. אנחנו לא צריכים להיות תלויים בדבר חיצוני כזה או אחר כדי לאהוב ולהרגיש טוב עם עצמנו – זה תלוי אך ורק בעצמנו, מבפנים”. טוב, מסתבר שבצפון הארץ חיים היפים. אבל אנחנו מקנאים בו על הרוגע, השלווה והשלמות עם עצמו”.

נקודת המבט הנשית 

רצינו לבדוק גם עם נשים את הפער בין התפיסה העצמית של גברים מקריחים רבים כפי שעולה במחקרים לבין הדרך שבה הם נתפסים על ידי הסובבים אותם.

“סוף סוף יש משהו אחד שאכפת לכם ממנו”, סיפרה לנו סיגל מבאר שבע בחיוך מאוזן לאוזן, “רוב הגברים שאני מכירה יכולים להתלבש זוועה, שום דבר לא מתאים לכלום והם צריכים נשים בחיים שלהם שיעזרו להם להיראות טוב. לפחות לשיער שלכם אתם שמים לב”.

אם להיות אמיתיים, שמענו גם נשים וגם גברים שלא הכי אהבו גברים מתקרחים. מצד שני – מישהו מכיר תחום שבו אין דיעות חלוקות? אנחנו לא מכירים כזה. 

מה שכן, מגוון הקולות לימד אותנו שהתקרחות אינה דבר נורא כמו שאנחנו עושים ממנו. השאלה שכל אחד צריך לשאול את עצמו היא כזו: האם נשירת שיער היא משהו שבאמת מפריע לו, או שהוא לא אוהב את איך שאנשים אחרים תופסים אותו.

אם מדובר על האפשרות השניה, אפשר להירגע. כבר הבנו שבעיקר מדובר בראש שלנו (תרתי משמע), והחברה תופסת אנשים מקריחים בצורה אחרת לחלוטין. 

אם אנחנו מדברים על האפשרות הראשונה,  זה כבר סיפור אחר לחלוטין. אבל אל דאגה, גם את המחשבות האלה אתם יכולים להוריד מהראש שלכם. אנחנו  כבר ב-2020,  יש מגוון פתרונות לנשירת שיער לגברים.

נכון, חלק מהפתרונות האלה דורשים התערבות סמי-כירורגית, כמו השתלת שיער, אבל יש פתרונות אחרים. 

אם אתם מחפשים טיפולים נגד איבוד שיער, ישנם מגוון תכשירים, חלקם יעילים יותר וחלקם פחות. יש גם תכשירים טבעיים יעילים מאוד, שבניגוד לתכשירים כימיים, נהנים מאפס תופעות לוואי, פרט לאדמומיות קלה שעוברת אחרי כמה דקות. 

בשורה התחתונה, אם אתם מרגישים לא נוח עם מה שקורה לכם על הראש, אל תשכחו שהרגש הזה ככל הנראה מגיע ממה שיש לכם בתוך הראש ולא עליו. 

תבדקו טוב טוב למה זה מפריע לכם, ואם החלטתם שאתם רוצים לטפל בהתקרחות הגברית – לכו על זה. יש מגוון פתרונות ואפשרויות, בטווחים גדולים של מחירים ושיטות, כדי שכל אחד יוכל לבחור בשיטה המועדפת עליו. 

רוצה פרטים נוספים על המוצרים של שורשים?

כמה פרטים ואנחנו חוזרים אליך בהקדם!

חברת שורשים מחזיקה בפטנט חדשני המשקם שיער דליל, מחדש ומעבה את זקיקי השיער וסיב השערה ומעודד צמיחה מחודשת של זקיקי שיער רדומים. כל זה בטיפול ביתי טבעי ופשוט המוגן היגיינית ע״י כל תקנות משרד הבריאות לתקופת הקורונה.

כמה דברים חשובים שצריך לדעת על שורשים:

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

דרכים לשמור על בריאות השיער והקרקפת בגיל המבוגר

בעולם המודרני, שבו המראה החיצוני תופס מקום חשוב בחיי היומיום, שמירה על בריאות השיער והקרקפת הופכת לנושא מרכזי בתחום הטיפוח האישי. עם התקדמות הגיל, נתקלים רבים באתגרים כמו נשירת שיער, שיער דליל ואף התקרחות. אך האם ניתן להאט את התהליכים הללו ואף להפוך אותם? במאמר זה נצלול לעומקם של מגוון פתרונות טבעיים ויעילים, ונכיר את הפורמולה המהפכנית של ‘שורשים’, המבטיחה לשנות את כללי המשחק בתחום בריאות השיער והקרקפת, גם בגיל המבוגר.

קרא עוד »

שורש הבעיה: איך מתמודדים עם אובדן שיער

בעידן שבו המראה החיצוני תופס מקום מרכזי בתרבות שלנו, אובדן שיער עלול להיות חוויה מטלטלת לרבים. זהו לא רק עניין של שינוי במראה, אלא גם עניין בעל השפעה על הזהות, הביטחון העצמי ולתחושת הבריאות שלנו. 

קרא עוד »
יתרונות וחסרונות של השתלת שיער

כל מה שרציתם לדעת על השתלת שיער

השיער שלנו חשוב לנו, הוא חלק עיקרי מהמראה החיצוני שלנו והוא משפיע רבות על ההערכה העצמית שלנו. נשירת שיער עלולה להיות תהליך לא נעים, ואחת מהדרכים לשקם ולהחזיר את השיער שאבד היא ביצוע השתלת שיער. במאמר זה נצלול לעומק הדבר ונבין מהי השתלת שיער, באילו מקרים נבצע אותה ומהם היתרונות והחסרונות בה.

קרא עוד »
התקרחות

נשירת שיער פתאומית

לשיער שלנו יש חשיבות גבוהה, הוא יכול לשקף בעבורנו (ובעבור אחרים) את הזהות שלנו, את מי שאנחנו ואת הבריאות שלנו. נשירת שיער פתאומית היא חוויה לא נעימה והרבה פעמים גם מלחיצה בעבור מי שחווה אותה. במאמר זה נעמיק בתופעה כדי להבין מהי נשירת שיער פתאומית, כיצד נוכל לאבחן אותה בזמן, מה יכול לגרום לה ומה ניתן לעשות כדי לטפל בה.

קרא עוד »

נשמח לשמוע מה דעתכם על המאמר: