* התחייבות לתוצאות תוך 90 יום - או כסף בחזרה!

החיים נוחים יותר בזכותם: הממציאים והיזמים ששינו את חיינו לטובה – ונותרו אלמונים

אנחנו חיים בעולם מדהים, ולפעמים קל לנו לשכוח את זה. אם תחשבו על זה קצת,  החיים שלכם היו יכולים להיות שונים לגמרי אם הייתם נולדים כמה שנים קודם לכן.  המין האנושי זכה לסקרנות שלא קיימת אצל אף יצור אחר בטבע, ובמקביל לזה אנחנו נהנים גם מיכולות קוגנטיביות גבוהות שמאפשרות לנו לקחת את המציאות - ולהתאים אותה לצרכים שלנו. 
תוכן עניינים

המצאות כמו מערכות לייצור והפקת חשמל, מכוניות ואוטובוסים, מטוסים ועוד המצאות כאלה כבר נראות לנו כמו חלק מהותי מהחיים שלנו. זאת למרות שעד לפני כמה עשרות שנים מדובר היה בחלום. כן, כולנו יודעים שתומס אלווה אדיסון המציא את הנורה החשמלית, שאלכנסדר גרהאם בל המציא את הטלפון ושאורוויל ווילבור רייט המציאו את המטוס (כן, אלה השמות הפרטיים של האחים רייט, למי שלא ידע).

אלה הם רק חלק קטן מההמצאות ששינו את חיינו ללא היכר. אבל האמת היא שהחיים שלנו מלאים בעוד פיתוחים והמצאות שאנחנו משתמשים בהם יום-יום, אך המפתחים שלהם לא זכו להכרה שמגיעה להם. החלטנו כאן להרים את הכפפה ולתת מקום של כבוד לכמה ממציאים ומפתחים שהפכו את החיים שלנו לקלים, נוחים ומגניבים הרבה יותר ממה שהם היו לפני כמה שנים.  קבלו כמה המצאות ששינו את החיים של אלפי, מיליוני ומיליארדי בני אדם – ואת האנשים שעומדים מאחוריהם.

האיש שהמציא את קוקה קולה

מי לא מכיר את המשקה המפורסם שנמכר בכל העולם. המון אנשים לא יכולים להעביר יום בלי הטעם של המשקה הזה, בזמן שאחרים מעדיפים משקאות קצת יותר בריאים. 

אבל האם שמעתם אי פעם על ג’ון סתית’ פמברטון? ג’ון, רוקח ממדינת אטלנטה שבארצות הברית, הוא האיש שעומד מאחורי המצאת המשקה המפורסם. 

פמברטון המציא את המשקה בתור תרופה, לאחר שנפצע במלחמת האזרחים האמריקנית. הוא חיפש תרופה להתמכרות למורפין, סם חזק שבו השתמשו באותם ימים כדי להקל על כאבים.

כשהוא המציא את המשקה הזה, בין הרכיבים ניתן היה למצוא קוקה (שיח ממנו מייצרים קוקאין) ואלכוהול. 

לאחר מכן, נאסר על מכירת אלכוהול בארצות הברית, ופמברטון הוציא את האלכוהול מהמשקה, שכבר הספיק להפוך למשקה אהוב – למרות שלא הביא לתוצאות של ממש בטיפול נגד התמכרות למורפין. 

לאחר שנים, נרכשה הנוסחה למשקה הזה על ידי איש עסקים, שידע לקחת את המשקה הזה ולהפוך אותו לאחד המוצרים המוכרים ביותר בעולם כולו. 

הממציא הלא מוכר של העכבר

כולנו מכירים היום את העכבר. לא, אין הכוונה לאותו מכרסם קטן, אלא לכלי שמשרת כמעט כל אחד שמשתמש במחשב נייח. 

לא הרבה אנשים יודעים את זה, אבל מי שאחראי להמצאה הזאת, ששינתה את הדרך שבה אנחנו עובדים על מחשבים, הוא דאגלס אנגלברט. 

אנגלברט זכה בהמון פרסים חשובים על כל מיני פיתוחים שלו שתרמו לתעשיית המחשבים האישיים והאינטרנט, אך הוא נותר למעשה די אלמוני ולא מוכר. 

את פיתוח העכבר הוא החל בתחילת שנות השישים, תחת הכינוי “מחוון מיקום X-Y למערכות תצוגה”. למזלו של הממציא האלמוני, אנשי צוותו הבינו מהר מאוד שהכינוי שהוא נתן להמצאה אינו מושך, ופשוט קראו לפיתוח הזה “עכבר”.

אגב, הוא היה גם המפתח של הרעיונות הראשונים שעליהם התבססה תכנית ההפעלה “חלונות” של מיקרוסופט, ואפילו את הלינקים באתרי האינטרנט!

המצאת המכונית

השימוש במכוניות מאוד נפוץ היום, וכבר קשה לחשוב על זמנים שלא היו בהם מכוניות ממונעות. המצאת הרכב מיוחסת למהנדס גרמני בשם קארל בנץ, שבשנת 1885 הצליח לגרום למכונית שלו לנסוע במהירות של 15 קמ”ש.

האמת היא, שעשרים שנה לפני שבנץ עשה סיבוב דאווין עם המכונית שלו, הממציא היהודי זיגפריד מרכוס פיתח עגלת יד עם מנוע בערה פנימית.

מרכוס אפילו נעצר על ידי המשטרה כשנסע ברחובות וינה בעגלת היד הממונעת שלו. 

קארל בנץ הקים את מפעל הרכב בנץ שמכר מכוניות לעשירים של גרמניה. כיום המפעל מייצר את מכוניות מרצדס בנץ המפורסמות. 

המצאת הסנדוויץ’

חשבתם פעם על הפעם הראשונה שבה מישהו החליט לקחת אוכל, לשים אותו בין שתי פרוסות לחם ולאכול אותו בחוץ?

הפיתרון הגאוני הזה, להפוך ארוחות למשהו שנוח יותר לקחת בתיק ולאכול באמצע היום, לא היה קיים בעבר. 

מי שאחראי על ההמצאה הזאת ששינתה את החיים של כולנו (וכנראה גם גרמה לחלקנו להוסיף עוד איזה קילוגרם למשקל הגוף), הוא לא אחר מאשר לורד אנגלי מכור להימורים שלא אהב לבזבז זמן.

הוא העדיף לוותר על גינוני הנימוס ולאכול כריך כדי לחסוך את זמן הארוחה הארוך. יום אחד, כשהמשרתים שלו קראו לו לארוחה בזמן שהיה סמוך לשולחן ההימורים, הוא פשוט צעק להם: “אולי תשימו חתיכת בשר בין שתי פרוסות לחם ותביאו את זה לכאן?”

השם של הכריך, סנדוויץ’, התקבל בזכות שמו של הבריטי העסוק – לורד סנדוויץ’. 

טיפול טבעי נגד נשירת שיער של חברת שורשים

כשמדובר בשיער, יש הרבה גברים שמבחינתם כל ההמצאות האלה לא שוות כלום, כל עוד הם לא מרגישים נוח עם השיער שלהם. 

לפני מספר שנים, החל איש העסקים והיזם אילן רפאלי להתמודד עם נשירה מסיבית, והוא רק בשנות השלושים לחייו. 

בניסיון להשאיר את הקרקפת שלו מלאה ברעמת השיער שהוא כל-כך אוהב, הוא ניסה מספר שיטות וטיפולים נגד נשירת שיער, אבל הם לא הצליחו ולא מנעו את איבוד השיער. 

מעבר לזה, אילן התחיל לסבול מכל מיני תופעות לוואי פיזיות בגלל התכשירים השונים והחומרים הכימיים שיש בהם.

אילן המשיך בחיפושיו אחר פיתרון מוצלח לנשירת שיער, ורגע לפני שהוא ויתר על החלום והשיער, הוא הכיר פרופסור בעל שם עולמי שפיתח פתרון טבעי לנשירת שיער ולהתקרחות. 

אחרי שלושה חודשים, אילן הבין שהשיער שלו מתחיל לחזור לעצמו, והחליט להקים את שורשים כדי לסייע לאלפי הגברים שמנסים להילחם בהתקרחות.

מאז, שורשים סייעה לאלפי גברים (כ-16,000 ליתר דיוק, אבל מי סופר?) להחזיר עטרה ליושנה, ולנצח את נשירת השיער.

כל זאת, בלי תופעות לוואי, בלי שימוש בכימיקלים קשים ובלי טיפולים רפואיים כאלה או אחרים. רק בשימוש פשוט וקל בבית. 

ההמצאות והפיתוחים השונים האלה הפכו לחלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, חלק יותר וחלק פחות. המזל שלנו הוא שיש אנשים עם יוזמה, ואנשים עם ראייה עסקית – שיודעים לחלום ולהגשים את החלומות שלהם לרווחת כולנו. 

נסו לדמיין את החיים שלכם בלי מכוניות, בלי עכבר למחשב או בלי סנדוויץ’. איך הם היו נראים?

רוצה פרטים נוספים על המוצרים של שורשים?

כמה פרטים ואנחנו חוזרים אליך בהקדם!

חברת שורשים מחזיקה בפטנט חדשני המשקם שיער דליל, מחדש ומעבה את זקיקי השיער וסיב השערה ומעודד צמיחה מחודשת של זקיקי שיער רדומים. כל זה בטיפול ביתי טבעי ופשוט המוגן היגיינית ע״י כל תקנות משרד הבריאות לתקופת הקורונה.

כמה דברים חשובים שצריך לדעת על שורשים:

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

דרכים לשמור על בריאות השיער והקרקפת בגיל המבוגר

בעולם המודרני, שבו המראה החיצוני תופס מקום חשוב בחיי היומיום, שמירה על בריאות השיער והקרקפת הופכת לנושא מרכזי בתחום הטיפוח האישי. עם התקדמות הגיל, נתקלים רבים באתגרים כמו נשירת שיער, שיער דליל ואף התקרחות. אך האם ניתן להאט את התהליכים הללו ואף להפוך אותם? במאמר זה נצלול לעומקם של מגוון פתרונות טבעיים ויעילים, ונכיר את הפורמולה המהפכנית של ‘שורשים’, המבטיחה לשנות את כללי המשחק בתחום בריאות השיער והקרקפת, גם בגיל המבוגר.

קרא עוד »

שורש הבעיה: איך מתמודדים עם אובדן שיער

בעידן שבו המראה החיצוני תופס מקום מרכזי בתרבות שלנו, אובדן שיער עלול להיות חוויה מטלטלת לרבים. זהו לא רק עניין של שינוי במראה, אלא גם עניין בעל השפעה על הזהות, הביטחון העצמי ולתחושת הבריאות שלנו. 

קרא עוד »
יתרונות וחסרונות של השתלת שיער

כל מה שרציתם לדעת על השתלת שיער

השיער שלנו חשוב לנו, הוא חלק עיקרי מהמראה החיצוני שלנו והוא משפיע רבות על ההערכה העצמית שלנו. נשירת שיער עלולה להיות תהליך לא נעים, ואחת מהדרכים לשקם ולהחזיר את השיער שאבד היא ביצוע השתלת שיער. במאמר זה נצלול לעומק הדבר ונבין מהי השתלת שיער, באילו מקרים נבצע אותה ומהם היתרונות והחסרונות בה.

קרא עוד »
התקרחות

נשירת שיער פתאומית

לשיער שלנו יש חשיבות גבוהה, הוא יכול לשקף בעבורנו (ובעבור אחרים) את הזהות שלנו, את מי שאנחנו ואת הבריאות שלנו. נשירת שיער פתאומית היא חוויה לא נעימה והרבה פעמים גם מלחיצה בעבור מי שחווה אותה. במאמר זה נעמיק בתופעה כדי להבין מהי נשירת שיער פתאומית, כיצד נוכל לאבחן אותה בזמן, מה יכול לגרום לה ומה ניתן לעשות כדי לטפל בה.

קרא עוד »

נשמח לשמוע מה דעתכם על המאמר: