* התחייבות לתוצאות תוך 90 יום - או כסף בחזרה!

איך מרגיש מישהו שהחליט לטפל בנשירת שיער? סיפורו של צביקה והתהליך שעבר

כשהיינו קטנים, לימדו אותנו שגבר זה סילבסטר סטלון, ארנולד שוורצנגר או צ'אק נוריס. גברים חזקים, עם מילה - ובלי רגשות.  יחד עם הימים שעוברים, ההתבגרות וההתפכחות, כל אחד כבר יכול להבין שעם כל הרצון הטוב, אנחנו לא אף אחד מהגברים האלה. 
תוכן עניינים

ויותר מזה, השמועה אומרת שהגברים האלה קשוחים בעיקר על המסך – בטלויזיה או בקולנוע – אך בחיים האמיתיים, גם הם מתמודדים עם מצבים שונים שכולנו מכירים. גם הכוכבים הקשוחים האלה מתעוררים לבוקר של חוסר ביטחון עצמי, של חששות לגבי המראה שלהם ולגבי העתיד. 

כן, מסתבר שלגברים יש רגשות, חששות חוסר ביטחון ועוד דברים כאלה שהרבה פעמים הסתירו מאיתנו בילדות. בנוסף לזה, למרות שבדרך כלל גברים פחות רגישים למראה האישי מנשים, הרי שהפער הזה בין גברים לנשים הולך ומצטמצם, ויש בינינו היום המון גברים שמוטרדים ממה שהם רואים בראי בכל בוקר. 

כדי להבין מה עובר על גבר כזה, מהרגע שבו הוא מגלה שהוא לא מרוצה מהדמות שנשקפת אליו במראה ועד הרגע שהוא משנה את המציאות הזאת, שוחחתי עם צביקה עייאש, שהתמודד עם התקרחות גברית – והחליט לטפל בה. 

שלום צביקה, תרשה לי לצלול ישר לעניין. לפני שנה וחצי פנית לשורשים בגלל נשירת שיער. איך זה הרגיש לעשות את הצעד הזה?

“וואו”, פותח צביקה את השיחה, “זה באמת להיכנס ישר למים העמוקים. האמת, שלקח לי המון זמן לעשות את הצעד הזה. לקח לי כמה חודשים להבין שלטפל בהתקרחות שלי זה לא ביטוי של בריחה, אלא של התמודדות”.

מה הכוונה?

“תקופה ארוכה אמרתי לעצמי ‘צביקה, זה השיער שלך, זה מי שאתה – פשוט תחיה עם זה! בסך הכל שיער!’, אבל השיחות האלה עם עצמי לא עזרו לי”, הוא ממשיך, “בכל בוקר כשהסתכלתי במראה – לא הייתי מרוצה ממה שאני רואה”.

צביקה מספר על המחשבות שעברו לו בראש באותה תקופה. לדבריו, הוא נקרע בין מה שהוא הרגיש בלב, לבין מה שהוא הבין בראש. “אני מבין שאנחנו כבר אוטוטו ב-2021, ושהכל אפשרי היום. אם אני רוצה להסתובב עם קרחת, זה סבבה לגמרי. אם אני רוצה ללכת עם כובע – אף אחד לא יגיד לי כלום”.

“אבל מצד שני”, ממשיך עייאש, “בפנים כל הזמן ליוותה אותי הרגשה לא נעימה, ולא משנה מה אמרתי לעצמי. פשוט הרגשתי לא נוח להסתובב עם שיער דליל”.

אז מה עשית?

צביקה מספר על ההרהורים שהיו לו באותה תקופה ארוכה, עד שהוא החליט לעשות את הצעד ולהתחיל לטפל בהתקרחות שלו. 

“באיזשהו שלב, הבנתי שאני צריך לעשות עם זה משהו”, סיפר צביקה, “אבל לקח לי זמן לעשות את הצעד הזה. פחדתי ממלא דברים. פחדתי מה יגידו עלי, פחדתי שהטיפול רק יהרוס לי את השיער… אחר כך הבנתי שחלק גדול מהפחדים האלה היו קשורים רק אלי ולא לשום דבר אחר”.

עם הזמן, החליט צביקה לבחון את הנושא קצת יותר לעומק. “התחלתי לקרוא באינטרנט על כל מיני טיפולים וכל מיני שיטות. ובסוף קיבלתי החלטה לטפל בעצמי, אבל להתחיל ממה שנראה לי הכי פחות מזיק. רציתי טיפול עם תכשירים טבעיים לנשירת שיער, ולא להתחיל עם כימיקלים”.

ההחלטה הזאת הביאה את צביקה להשאיר פרטים בחברת שורשים. “ראיתי שהתכשירים שלהם טבעיים לחלוטין, שהם מבטיחים את כל הכסף חזרה במידה ואני לא מרוצה, ובאופן כללי היה נראה לי שהם לא מנסים למכור לי קסמים, אלא באמת משהו שעובד. אמרתי ששווה לי לנסות”.

לאחר זמן קצר, קיבל צביקה שיחת טלפון מיריב, יועץ מומחה למניעת נשירת שיער. “ברגע שהבנתי שהשיחה משורשים, הייתי בטוח שזו הולכת להיות שיחת מכירה אגרסיבית”, סיפר צביקה, “אך במקום זה הייתה לי שיחה נעימה מאוד, והרגשתי שיש בצד השני של הקו מישהו שרואה אותי מול העיניים שלו, ולא רק את הארנק שלי”.

על מה דיברתם?

“על שיער”, צוחק צביקה, “בעצם הפוך, דיברנו על חוסר בשיער. יריב שאל אותי כל מיני שאלות – מתי התחלתי להקריח, האם יש לי עדיין שיער דליל במקום שבו אני מקריח ובן כמה אני. כבר בזכות השאלות האלה הבנתי שאני מדבר עם מישהו רציני, שמבין דבר או שניים בטיפול נגד נשירת שיער”.

לא מנסים למכור

צביקה מציין שאחרי השיחה הוא קיבל ביטחון עצמי להמשיך בתהליך. “אחד הדברים שאהבתי בשיחה הראשונית הזאת – והתחושה הזאת המשיכה גם בשיחות הבאות עם יריב – הוא שקיבלתי הרגשה שהכל לגיטימי. אם אחליט לעשות קרחת זה אחלה, אם אחליט לטפל בהתקרחות ולשאוף לשיער מלא – זה גם מצוין”.

לאחר השיחה הזאת, החליט עייאש לצאת לדרך והזמין את הערכה של שורשים, שכוללת תמיסות ייחודיות, שמפו טיפולי ורולר מזותרפי. 

“למרות השיחה הנחמדה שהיתה לי עם היועץ של שורשים, עדיין הייתי סקפטי קצת. זה לא נעלם לחלוטין”, מספר צביקה, “החלטתי לסמן לעצמי ביומן ימים חשובים, על פי מה שיריב אמר לי: 60 ימים כדי לראות שהנשירה פסקה, ועוד 30 יום אחר כך כדי לראות שהשיער מתחיל להשתקם ולחזור לעצמו”.

“חשבתי לעצמי ‘מה יכול להיות? מקסימום זה לא יעבוד ואבקש את הכסף בחזרה'”, המשיך צביקה.

נו, ומה היה בסוף? ביקשת את הכסף חזרה?

בשלב הזה צביקה מחייך מאוזן לאוזן. “נראה לך? ביום ה-45 כבר שמתי לב שהשיער שלי חזק יותר, והנשירה פוחתת. כמו שהבטיחו לי בשורשים, בתוך 60 יום הנשירה כבר הייתה מאחורי”.

הטיפול בהתקרחות מרגש כל אחד

לדברי צביקה, הרגע הזה שבו הוא הבין שהנשירה שלו פסקה, הוא אחד הרגעים המאושרים שהיו לו בשנים האחרונות. “תשמע, אני לא ילד ועברתי דבר או שניים בחיים שלי. ועדיין, הידיעה הזאת שפתאום השיער שלי חוזר לעצמו מילאה אותי בהתרגשות!”

“הדבר היחיד שריגש אותי יותר מזה”, ממשיך צביקה, “הוא הרגע הזה שקלטתי בוקר אחד שהשיער שלי כבר מתחיל לחזור לעצמו. כבר לא מדובר רק על עצירת הנשירה, אלא על שיער שהולך ומתעבה”.

תאר את ההרגשה הזאת. מה עבר עליך כשגילית שהקרחות שלך מצטמצמות?

“וואו. פשוט וואו”, מספר צביקה, ואפשר לראות את ההתרגשות בעיניים שלו, “אני זוכר שאחד הדברים הראשונים שחשבתי לעצמי הוא ‘איזה דפוק אני שהתברברתי עם זה כל-כך הרבה זמן עד שהחלטתי ללכת על זה”.

“חודשים ארוכים התלבטתי ולא ידעתי אם לטפל בעצמי או לא. היום אני מבין שזה סתם היה זמן שהתבזבז”.

היום צביקה נהנה לספר לחברים ולאנשים שהוא פוגש על השינוי שהוא עבר, ששינה לו את קו השיער וגם שיפר לו את הביטחון העצמי ואת ההרגשה הטובה לגבי עצמו. 

“מכיר את זה שפתאום אישה בהריון רואה מלא נשים בהריון ברחוב? ככה גם אני, אבל עם גברים שמתקרחים. אני מספר להם על התהליך שלי, כדי שידעו שעדיף להם לעשות את הצעד הזה מאשר לשבת תקופה ארוכה ולהתלבט על טיפול נגד התקרחות. חבל על הזמן ועל ההרגשה הלא נעימה. פשוט תעשו את זה! מה כבר יכול להיות?”, אומר צביקה ומדגיש, “בטח כשמדובר על טיפול טבעי כמו שורשים, שלא מצריך כל מיני כימיקלים מפחידים או טיפולים בכל מיני מרפאות!”

רוצה פרטים נוספים על המוצרים של שורשים?

כמה פרטים ואנחנו חוזרים אליך בהקדם!

חברת שורשים מחזיקה בפטנט חדשני המשקם שיער דליל, מחדש ומעבה את זקיקי השיער וסיב השערה ומעודד צמיחה מחודשת של זקיקי שיער רדומים. כל זה בטיפול ביתי טבעי ופשוט המוגן היגיינית ע״י כל תקנות משרד הבריאות לתקופת הקורונה.

כמה דברים חשובים שצריך לדעת על שורשים:

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

יתרונות וחסרונות של השתלת שיער

כל מה שרציתם לדעת על השתלת שיער

השיער שלנו חשוב לנו, הוא חלק עיקרי מהמראה החיצוני שלנו והוא משפיע רבות על ההערכה העצמית שלנו. נשירת שיער עלולה להיות תהליך לא נעים, ואחת מהדרכים לשקם ולהחזיר את השיער שאבד היא ביצוע השתלת שיער. במאמר זה נצלול לעומק הדבר ונבין מהי השתלת שיער, באילו מקרים נבצע אותה ומהם היתרונות והחסרונות בה.

קרא עוד »
התקרחות

נשירת שיער פתאומית

לשיער שלנו יש חשיבות גבוהה, הוא יכול לשקף בעבורנו (ובעבור אחרים) את הזהות שלנו, את מי שאנחנו ואת הבריאות שלנו. נשירת שיער פתאומית היא חוויה לא נעימה והרבה פעמים גם מלחיצה בעבור מי שחווה אותה. במאמר זה נעמיק בתופעה כדי להבין מהי נשירת שיער פתאומית, כיצד נוכל לאבחן אותה בזמן, מה יכול לגרום לה ומה ניתן לעשות כדי לטפל בה.

קרא עוד »

לא רק באוכל: רוזמרין לנשירת שיער

רוזמרין הוא תמצית צמחית המופקת מעלי הצמח רוזמרינוס. מחקרים הראו כי רוזמרין יכול לעזור בטיפול בנשירת שיער בכך שהוא מעודד גדילה של שיער חדש. רוזמרין פועל על ידי הגברת זרימת הדם לקרקפת ולזקיקי השיער, מה שמאפשר לשיער לצמוח. בנוסף, רוזמרין עוצר את האנזים 5-אלפא רדוקטאז שגורם למיני-דלדול. שילוב של רוזמרין עם מינוקסידיל יכול לשפר את יעילות הטיפול בנשירת שיער.

קרא עוד »
תמצית הדס לנשירת שיער

תמצית הדס לנשירת שיער – האם זה באמת עוזר?

נשירת שיער היא תופעה שיכולה לפגוש את כולנו, גברים ונשים כאחד. זו יכולה לתפוס אותנו בגילאים שונים, מצבים שונים ובהתאם לבעיות רפואיות. לעיתים לא נוכל לזהות על פני השטח את שורש הבעיה. נשירת שיער היא תופעה לא נעימה במיוחד ולרוב היא תופסת אותנו לא מוכנים, ישנם לא מעט תכשירים ומוצרים בשוק אשר עוזרים למנוע נשירה, חלקם עוזרים יותר חלקם פחות. לפני שאתם הולכים לטיפולים כימיים ו/או כירורגים ומוציאים עשרות אלפי שקלים – החלטנו לרכז עבורכם מספר טיפים לשיטות אלטרנטיביות לטיפול בנשירת שיער.

קרא עוד »

נשמח לשמוע מה דעתכם על המאמר: