שנה של בריאות: כל הדברים שכדאי לכם לאכול – ואיך לאכול אותם

הבריאות שלנו מתחילה מבפנים. היום כל אחד יודע את זה. כל מה שאנחנו מכניסים לגוף משפיע על הבריאות שלנו, על הנראות שלנו ואפילו על הריח שלנו. 

מדובר במשהו כל-כך בסיסי, ולכן מפתיע שזה לא תמיד טבוע בנו. הרי מה יותר הגיוני מכך שהגוף שלנו יגיד לנו בדיוק מה הוא צריך? במקום זה הגוף שלנו מושך אותנו לסוכר ולפחמימות – ואלה לא תמיד בריאים עבורנו.

בעיה נוספת שעומדת בפני כל מי שרוצה לחיות קצת יותר בריא היא להבין בדיוק מה בריא ומה פחות בריא לאכול. יש כיום כל-כך הרבה שיטות, עצות וטיפים, שכבר קשה לדעת מה באמת בריא לאכול ומה הוא רק עוד טרנד שייעלם בעוד כמה חודשים. 

כדי להקל עליכם, אספנו שורה של מאכלים סופר-בריאים. כדי להפוך את הרשימה הזאת למועילה יותר עבורך, החלטנו להתרכז במאכלים שאחד היתרונות הבריאותיים הבולטים שלהם הוא השמירה על שיער הראש

רוצה לדעת מה לאכול כדי לשמור על השיער? הרשימה הזאת בדיוק בשבילך:

מאכלים בריאים מן החי

ישנם כמה מקורות חלבון מעולם החי שמסייעים מאוד למלחמה בנשירת שיער. אם אתם צמחוניים או טבעוניים – בהמשך המאמר יש גם מאכלים מצויינים עבורכם.

בשר רזה:

חלבון מסייע מאוד לצמיחת השיער. למעשה, קצב הצמיחה של השיער עשוי להיפגע מאוד במידה ויש חוסר בחלבון.

יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם משאר המרכיבים של בשר, שעלולים לגרום בין השאר לכולסטרול גבוה. לכן, מומלץ לצרוך חלבון מן החי מבשר רזה כגון עוף או הודו. בניגוד לבשר בקר, מדובר במקורות חלבון עם מעט שומן רווי. 

דגים:

דגים עשירים בחומצות שומן מועילות. חומצת השומן המוכרת ביותר היא אומגה 3, שמצוינת למערכת העצבים, למוח ולתפקודים קוגנטיביים כמו קשב וריכוז וזיכרון. היא גם טובה נגד דלקות, בזכות היכולות האנטי-דלקתיות שלה. 

חוץ מזה, חומצת השומן משפיעה לחיוב גם על מצב הרוח ועל הפריון. כמובן שהיא גם חיונית לשיער בריא ומבריק. 

ביצים:

מעבר לחלבון הרב שנמצא בביצים, יש בהן גם ברזל והמון ויטמינים מקבוצת B. בין הויטמינים האלה ניתן למצוא גם את הויטמין “ביוטין”.

הוויטמין הספציפי הזה יעיל בבניית ציפורניים חזרות ומסייע לצמיחת השיער. 

ביצים: עשירות בחלבון ובברזל, בוויטמינים מקבוצת B, ובמיוחד בביוטין, שמסייע  לגדילת השיער ולחיזוק ציפורניים שבירות.

יוגורט:

ממש כמו בשר, דגים וביצים – גם יוגורט עשיר מאוד בחלבון. אך זה לא הדבר היחיד שבריא וחיוני לגוף שלנו. יוגורט מכיל גם ויטמין B5, שנקרא גם חומצה פנטותנית. 

החומצה הזאת מסייעת לזרימת דם בריאה לקרקפת. התכונה הזאת חיונית מאוד לצמיחת שיער מכיוון שזקיקי השיער מקבלים את הרכיבים החיוניים באמצעות מערכת הדם. 

עד כאן סקרנו כמה מוצרים מן החי שכדאי לכם לאכול אם אתם רוצים להיות בריאים באופן כללי, ובפרט אם אתם מנסים למנוע נשירת שיער או מפרצים. 

כמו שאמרנו מקודם, גם לטבעונים יש שפע של מאכלים מהצומח שמעניקים בריאות ומסייעים לשיער בריא ושופע. 

מאכלים בריאים מן טבע

ירקות כתומים:

ירקות כמו בטטה, גזר ודלעת עשירים בבטא קרוטן – אחד מאבני הבניין שיוצרים ויטמין A. הוויטמין עצמו גורם לקרקפת שלנו לייצר את השמנוניות שמסייעת ללחות השיער. 

גרעיני דלעת:

גרעיני דלעת הם סוג של קסם עבור כל מי שרוצה להיראות קצת יותר טוב. הגרעינים עשירים באבץ, שמצד אחד חיוני מאוד למערכת החיסונית שלנו. 

מצד שני, אבץ מסייע לחיזוק שורשי השיער וגם לריפוי פצעים בעור. למעשה, גרעיני דלעת מסייעים גם לזקיקים שמייצרים את השיער, וגם לקרקפת שמגינה על השיערות שכבר צמחו. 

ירוקים:

כבר הבנו מקודם שירקות כתומים מצויינים לבריאות באופן כללי ומעולים לשיער בריא, עכשיו הגיע תורם של הירקות הירוקים, והעלים. 

נכון, הרבה גברים לא עפים על עלים, אבל אם אתם מאלה שדווקא שמחים לאיזה סלט עשיר – אתם מרוויחים ובגדול. 

ירקות ועלים כמו תרד וקייל מצוינים לעור, לציפורניים וגם לשיער. הם עשירים בויטמין A, בברזל, בבטא קרוטן (כן, למרות שהם לא כתומים), בחומצה פולית ובוויטמין C, שתורמים מאוד לטיפוח שלהם. 

קינמון:

מקודם כתבנו שיוגורט מצוין לצמיחת השיער בזכות העובדה שהוא מסייע לזרימת הדם לקרקפת. אם אתם לא אוכלים יוגורט, אתם יכולים להיעזר בקינמון. 

גם קינמון מסייע מאוד לזקיקי השיער. על ידי שיפור זרימת הדם לראש, זקיקי השיער נהנים מאספקה שוטפת של רכיבים חיוניים שמאפשרים להם לייצר שיער בשיא המרץ.

גם ה”איך” חשוב

עכשיו שאנחנו יודעים מה כדאי לאכול כדי לשמור על הבריאות, אולי הגיע הזמן שנתייחס גם ל”איך” כדאי לאכול, ולא רק ל”מה”.

הטיפ הראשון שחשוב להכיר, לפני שבכלל מתחילים להכניס משהו לפה, הוא פשוט להירגע. כן, להירגע. 

זוכרים את הפעם ההיא בחדר האוכל של המלון ההוא, שלקחתם כמות של אוכל שבדרך כלל מתאימה לכם לשבוע שלם?

זוכרים שחיסלתם את הצלחת הזאת? ואת איך שהרגשתם אחר כך? זוכרים?

בקיצור, אנחנו מנסים לומר לכם שתמיד כדאי להתחיל בקטן. קחו את המנה שמתאימה לכם, ולא את המנה שאתם מפנטזים עליה. 

את אותו הכלל כדאי גם לזכור כשאתם מוסיפים סוכר או מלח לאוכל. תתחילו בקטן, ואם זה לא טעים – תוסיפו. אל תתחילו בהמון. 

הכלל השני הוא לאכול לאט. אנחנו לא כותבים את זה רק כדי שתהיו טיפה יותר מנומסים, אלא כי מאחורי זה יש הגיון ביולוגי. 

הגוף שלנו הוא מכונה מופלאה, אבל הקשר בין הבטן לבין הראש קצת פחות מוצלח. למעשה, מהרגע שאנחנו שבעים ועד הרגע שהמוח מבין שאנחנו שבעים לוקח משהו כמו 20 דקות. 

כשאנחנו אוכלים מהר, מדובר ב-20 דקות שבהם אנחנו מאביסים את עצמנו, ואחר כך כבר קשה לזוז. כן, כמו הטעות הזאת של לצאת לחומוס באמצע יום עבודה. 

כשאנחנו אוכלים לאט, קל יותר להבין מתי הגענו לנקודת השובע, ולהפסיק לדחוף לעצמנו אוכל בכוח. 

עצה שלישית לכל מי שרוצה לאכול יותר בריא היא לגוון. הגוף שלנו זקוק למגוון גדול של רכיבים כדי לייצר את כל הדברים שהוא מייצר. לכן חשוב לגוון את התפריט כמה שאפשר, כדי שלגוף יהיה מגוון רחב של ויטמינים, חומצות חיוניות וחלבונים. 

לפעמים יש לחלקנו נטייה להיצמד לאוכל מסויים, ולאכול אותו הרבה פעמים. אם גם אתם כאלה, נסו לראות איך אתם יכולים לגוון את התזונה שלכם, וליהנות מטעמים מגוונים. 

הגוף שלנו זקוק לעזרה שלנו כדי להיות הגוף הטוב ביותר שהוא יכול להיות עבורנו. אנחנו יכולים להתעלם ממנו, כמו שרבים עושים, אבל אם אנחנו רוצים חיים בריאים – כדאי לנו לשים לב לדברים שאנחנו מכניסים לפה ולדרך שבה אנחנו אוכלים אותם. 

לכן, פעם הבאה שאתם יוצאים עם החבר’ה מהמשרד לארוחת צהריים, או שאתם בדיוק עושים קניות בסופרמרקט – שימו לב לדברים שאתם מכניסים לבית ולפה שלכם. 

אפילו אם תשנו מעט את התזונה שלכם, הגוף שלכם יגיד לכם תודה. אם עדיין לא הרגשתם את הגוף שלכם אומר לכם תודה – דעו לכם שמדובר בהרגשה נפלאה.

רוצה להציל את השיער שלך? דבר איתנו

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: