הדרך לשיער מלא מתחילה בצלחת: כל המזונות שמונעים נשירה

היום כל אחד כבר יודע שהתזונה שלנו משפיעה עלינו מאוד. למעשה, התזונה שלנו היא הדלק של הגוף וממש כמו מכונית – אם לא ניתן לגוף את הדלק המתאים לו, הבלאי יהיה גבוה יותר. 

כבר משחר ההיסטוריה, האדם הבין שמאכלים שונים יכולים לסייע בפתרון בעיות רפואיות או הפוך – לגרום להם. האדם השתמש בכל הטבע שסביבו כדי לרקוח תרופות, להקל על בעיות רפואיות וגם ליצור רעל. 

עם השנים והתפתחות התעשייה, החברה האנושית המערבית הלכה והתרחקה מהטבע והיכולות המופלאות שלו לרפא, לחזק ולתת לנו את כל הדברים החיוניים שאנחנו כל כך זקוקים להם. 

לאחרונה נראה כי התרבות שלנו מתחילה להפנים שהיא התרחקה מאוד מהטבע, וכיום ניתן למצוא עוד ועוד מחקרים שתומכים בתזונה בסיסית ונכונה, וגם כל מיני תרופות ותכשירים שמתבססים על העוצמה האדירה שחבויה בטבע. 

אם אתם מתמודדים עם התקרחות ומחפשים דרכים להחזיר את השיער למצבו הקודם, השופע והמלא- כדאי שתקראו את הרשימה הבאה. 

אספנו עבורכם כמה מאכלים שיכולים לחזק את השיער, להפחית את הנשירה ואפילו להחזיר את השעון אחורה מבחינת נשירת השיער שלכם. 

חלק מהמאכלים האלה יפתיעו אתכם, אבל אל דאגה – הטבע מעניק לנו מתנות מדהימות. אנחנו רק צריכים להכיר אותן, וליהנות מכל הטוב הזה. 

אז תפתחו דף ועט, ותרשמו לעצמכם מה כדאי לכם לאכול כדי להחזיר את השיער לימים שבהם הראש שלכם היה מלא בשיער, ולא בדאגות. 

מנגבים ונהנים – מסתבר שחומוס טוב לשיער

שמתם לב פעם שתמיד לעובדים בחומוסיות יש מלא שיער? מסתבר שהמאכל הכל כך אהוב הזה יכול לחולל פלאים לשיער שלכם. 

גרגירי החומוס מכילים מרכיבים מעולים ובריאים מאוד, ובהם גם אבץ שמסייע לתפקוד התקין של מערכת החיסון. בנוסף, הוא גם מסייע לגדילה והתפתחות של תאים שונים בגוף שלנו. 

מחקרים גילו כי חוסר באבץ עלול לגרום ליובש בקרקפת ואפילו לאיבוד שיער ולהתקרחות. למרות החשיבות של המרכיב הזה, לגוף שלנו אין יכולת לאגור אבץ, ולכן חשוב לקבל אבץ דרך תזונה עשירה בו. 

אם לא מתחשק לכם כל יום לנגב חומוס, דעו שגם בשר בקר, דגנים מלאים, עדשים ושעועית עשירים באבץ. 

קנו גרעינים למשחק הבא

אם הופתעתם לגלות שחומוס טוב נגד נשירת שיער, אנחנו בטוחים שעכשיו תפלו מהכיסא. אוהבים לפצח גרעינים? כן, אותם גרעיני חמניה שאהובים כל כך בישראל? 

אם כן, יש לנו בשורות טובות בשבילכם. גרעיני חמניה מלאים בויטמינים ומינרלים שעושים לשיער שלנו רק טוב. הגרעינים מכילים ביוטין. מדובר בויטמין ממשפחת ויטמין B. 

חוסר בויטמין הזה עלול לפגוע בשערה ולהוביל גם הוא להתקרחות. 

אם התלהבתם ממש ואתם רצים לקנות קילו גרעינים, כדאי שתעצרו רגע. אכילה של יותר מדי גרעיני חמניה יכניס לגופכם גם הרבה קלוריות ושומן. איך אומרים? פצחו באחריות. 

אם אתם לא רוצים כל היום לפצח גרעיני חמניה, אתם יכולים גם לאכול פטריות, אבוקדו, טונה, אגוזים וגם גרעיני דלעת. 

רק בריאות – אין על ברוקולי וירקות ירוקים!

אחרי שנהנינו מחומוס ופיצחנו גרעינים, הגיע הזמן להירגע ולחזור למאכלים קצת פחות חגיגיים: ברוקולי ועלים ירוקים.

הלו! לא להתבאס! גם גברים יכולים ליהנות מירוק. ירוקים כמו תרד, ברוקולי ועלים אחרים מכילים המון ברזל, וברזל נהדר לשיער שלנו. 

רמות נמוכות של ברזל עלולות לגרום לנשירת שיער. זה נגרם בגלל שזקיק השיער, אותו איבר פצפון בגוף שאחראי על בניית השערה זקוק לברזל הזה. 

אמנם הגוף שלנו מסוגל לאגור ברזל, אך חשוב מדי פעם לעשות בדיקת דם ולבדוק את רמות הברזל בגוף. 

לפני כ-15 שנה פורסם במגזין מדעי לרפואת עור בארצות הברית כי רמות נמוכות של פריטין (מאגר הברזל בגוף) עלולות להוביל לנשירת שיער ולהתקרחות. 

אם אתם פחות מתחברים לברוקולי ולעלים ירוקים – דעו שגם במוצרים מן החי יש ברזל זמין, שיכול להיספג בגופנו. 

לא רק בשר אדום – גם עוף תופס

בכל פעם שאנחנו אוכלים עוף, הגוף שלנו מקבל מלא דברים טובים וחיוניים. בין השאר, הוא מקבל ברזל, ויטמינים חיוניים, אבץ וחלבון. בנוסף, בניגוד לבשר בקר, בעוף אין הרבה שומן. 

איך עוף מסייע לשיער שלנו? בקלות. כל שיערה בגוף שלנו היא בעצם סיב שעשוי מחלבון. אכילת עוף, או מאכלים אחרים עשירים בחלבון, מעניקים לגוף שלנו את אבני היסוד של השיער. 

מנת עוף הינה מנה עיקרית יומיומית המכילה חלבונים, אבץ, ברזל וויטמינים מסוג B אשר גורמים לשיער להיות מלא וחזק. מנת עוף (כ-150 גרם לאחר בישול) מכילה כמות גדולה של חלבון ודלה בשומן יחסית לבשר בקר. השיער הוא סיב עשוי חלבון, בעיקר מסוג קרטין ולכן אכילת חלבונים יכולה לספק את אבני הבניין הדרושים לשיער.

כמה ביצים? כמה שיש!

כבר התייחסנו כאן לצורך של הגוף שלנו בחלבון, ובעיקר לצורך של השיער שלנו במשאב הזה. כל ילד יודע שבביצה יש חלבון. 

ממש כמו בשר אדום ועוף, אכילה של ביצים מעניקה לגוף שלנו חלבון חיוני לייצור שיערות חדשות. 

במידה ואתם סובלים מחוסר בחלבון, השיער שלכם עשוי להיפגע ואתם עשויים להבחין בשינויים באורך השיער ובצבע שלו. 

בנוסף לחלבון, ביצים עשירות בויטמין בי-12, החיוני גם הוא לשיער חזק ובריא. 

קיווי מצוין למי שמקווה להפסיק נשירה

הפרי הטעים, שמקורו בסין, מלא בחומרים מזינים חיוניים לשיער. בין השאר, קיווי מכיל רמות גבוהות של ויטמין C. הויטמין הזה מסייע לגוף לייצר חלבון בשם קולגן, שממנו מורכבות רקמות שונות בגוף שלנו. 

בנוסף, קולגן מסייע לנימי הדם שמגיעים לזקיקי השיערות, וכך מחזק את המפעלים הקטנים בראש שלנו שמייצרים את השיערות שכיסו אותו פעם. 

אם אתם פחות בקטע של קיווי (מה הקטע שלכם? מי לא אוהב קיווי?!), יש עוד פירות מלאים בויטמין C חיוני לשיער: תפוזים, תותים, פפאיה ואפילו פלפל!

אם אנחנו כבר מדברים על תפריט נגד התקרחות שמקורו בצומח, כדאי לזכור שלא רק ירוקים מועילים לשיער מלא, אלא גם כתומים.

הגוף שלנו יודע להפוך חומר שנקרא בטא קרוטן לויטמין A, החיוני ליצירת שמני קרקפת שמזינים אותה ושומרים על שיער בריא ומלא. בטא קרוטן הוא החומר שגורם לירקות להיות כתומים.

גזן, בטטה, מלון, משמש ועוד ירקות כתומים מלאים בבטא קרוטן, ומסייעים לצמיחה בריאה של השיער ולמניעת נשירה.

רוצה להציל את השיער שלך? דבר איתנו

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: