* התחייבות לתוצאות תוך 90 יום - או כסף בחזרה!

שיער דליל – גורמים, מניעה וטיפול​

שיער דליל הוא בעיה נפוצה שעלולה להשפיע על אנשים בכל הגילאים. זה יכול להיגרם ממגוון גורמים, כולל גנטיקה, גיל, מצבים רפואיים או כתוצאה מטיפולים שעברתם. גם נשים עלולות לסבול משיער דליל, אך הוא נפוץ יותר בקרב גברים. אם יצא לכם לחקור מעט על התופעה, יתכן כי אתה חושש שהיא הגיעה עד אליך. 
תוכן עניינים
התקרחות

ניתן לטפל בשיער דליל, ויש אפילו שיטות טבעיות!

כאן תוכלו ללמוד הכל על שיער דליל; החל מהסיבות לתופעה, דרכי מניעה והטיפול באמצעות המוצרים הטבעיים של שורשים. שנתחיל?

הסיבות והגורמים לשיער דליל

לצערנו, קיימים לא מעט גורמים לשיער דליל. להלן הגורמים והסיבות העיקריות:

גנטיקה

גנטיקה היא הסיבה השכיחה ביותר לשיער דליל. גורמים גנטיים משפיעים באופן משמעותי על עובי השיער, על דפוסי הצמיחה ועל הרגישות לדילול או התקרחות. בניגוד למיתוס הידוע כי מאפייני השיער מגיעים אך ורק מהצד האימהי, אנו יודעים להגיד היום כי שני ההורים תורמים גנים שקובעים את התכונות הללו. הקוטר של צירי שיער בודדים, צפיפות הזקיקים וקצב הגדילה נמצאים כולם תחת השפעה גנטית, כאשר תנאים גנטיים מסוימים והבדלים אתניים מוסיפים עוד יותר לשונות של השיער בין אדם לאדם.

התקרחות

גיל

שיער דליל היא תופעה נפוצה שיכולה להשפיע על אנשים בכל הגילאים. עם זאת, היא שכיחה יותר בקרב אנשים מבוגרים. הסיבה לכך היא שעם הגיל, בלוטות ההורמונים בגופנו מתחילות לייצר פחות הורמוני גדילה. זה יכול לגרום לזקיקי השיער שלנו להפוך לקטנים יותר ולצמוח לאט יותר. בסופו של דבר, הם עשויים להפסיק לצמוח לגמרי.

ככל שאנו מתבגרים, שינויים טבעיים בגופנו הופכים את השיער שלנו לדליל יותר. אחת הסיבות העיקריות לתופעה היא האטה בצמיחת השיער. שיערנו למעשה עובר שלבים שונים – צמיחה, נסיגה ומנוחה – ועם הגיל, שלב הצמיחה מתקצר. כתוצאה מכך הגדילים קצרים ושבירים יותר. בנוסף, זקיקי השיער – המבנים הזעירים מהם צומחות השיערות, נוטים להצטמצם עם הזמן, ומייצרים שערות עדינות יותר. בשילוב עם שינויים הורמונליים, במיוחד במהלך אירועי חיים כמו גיל המעבר, תהליכים אלו עלולים להשפיע באופן משמעותי על עובי השיער.

יתרה מכך, הזדקנות הגוף גורמת גם להפחתת זרימת הדם לקרקפת, כלומר השיער אינו מקבל מספיק מהרכיבים התזונתיים הדרושים לו כדי לשמור על בריאותו. לצד זה, אנשים מבוגרים עלולים להיתקל במצבים בריאותיים או תרופות שעלולות להשפיע על בריאות השיער. כמו כן, ההשפעה המצטברת של שנים ארוכות של חשיפה לגורמים סביבתיים כמו שמש ומזהמים, כמו גם שגרת טיפוח שיער יומיומית, יכולה להוביל לבלאי ולדילול השיער. 

מצבים רפואיים:

מספר מצבים רפואיים עלולים להוביל לדילול שיער, לרבות:

  • תת פעילות בלוטת התריס: בלוטת התריס היא איבר בצוואר שאחראי על ייצור הורמונים חיוניים לבריאות. כאשר בלוטת התריס אינה מייצרת מספיק הורמונים, הדבר עלול להוביל למגוון תסמינים, כולל לשיער דליל.
  • אנמיה: אנמיה היא מצב שבו לגוף אין מספיק כדוריות דם אדומות. תפקידן העיקרי של כדוריות הדם האדומות היא להוביל חמצן לתאים בגוף. כאשר לגוף אין מספיק כדוריות דם אדומות, הדבר עלול להוביל בין היתר לדילול שיער.
  • מחלות אוטואימוניות: מחלות אוטואימוניות הן מצבים שבהם מערכת החיסון של הגוף תוקפת תאים בריאים. מחלות אוטואימוניות מסוימות, גון אלופציה אראטה, עלולות לפגוע בצמיחת השיער ובכך לגרום לשיער דליל.
  • מחלות כרוניות: מחלות כרוניות, כגון סוכרת, מחלת לב וכבד שומני, עלולות לגרום לדילול השיער.
תרופות לנשירת השיער

טיפולים רפואיים

טיפולים רפואיים מסוימים, כגון כימותרפיה והקרנות, עלולות לפגוע באיכות השיער.

  • כימותרפיה והקרנות: כימותרפיה היא טיפול רפואי המשמש לחיסול תאים סרטניים. עם זאת, הטיפול עלול לפגוע בתאים בריאים, כולל תאי זקיקי שיער. 
  • תרופות מסוימות: תרופות מסוימות, כגון תרופות ללחץ דם, דיכאון ופסיכוזה, עלולות לגרום לדילול שיער.

איך מונעים שיער דליל?

שיער דליל באופן כזה או אחר עשוי להופיע על כל אחד. עם זאת, דעו לכם שישנן דרכים למנוע או להאט את קצב דילול השיער. הנה כמה טיפים שעשויים לעזור:

  • תזונה בריאה ומאוזנת: תזונה בריאה חשובה לבריאות הכללית שלכם, כולל בריאות השיער שלכם. הקפידו לאכול הרבה פירות, ירקות ודגנים מלאים.
  • שתיית מים רבים: מים חיוניים לבריאות הכללית שלכם, וכנ”ל גם לגבי בריאות שיערכם. הקפידו לשתות לפחות שמונה כוסות מים ביום.
  • הימנעות מעישון: אנחנו בטח לא מחדשים לכם שעישון מזיק לבריאות הכללית, כולל לבריאות השיער שלכם. אם אתם מעשנים, נסו להפסיק.
  • ניהול לחצים: לחץ גם הוא אחד מהגורמים שעלול להוביל לשיער דליל. אם אתם מרגישים לחוצים, מצאו דרכים להירגע, כגון פעילות גופנית, יוגה או מדיטציה.
  • שימוש במוצרי שיער איכותיים: שימוש במוצרי שיער איכותיים עשוי לעזור לכם להגן על השיער מפני נזק. הקפידו להשתמש בשמפו ומרכך ללא סולפטים או פרבנים.
  • טיפול בבעיות רפואיות שעלולות לגרום לשיער דליל: מחלות מסוימות עלולות להשפיע לרעה על בריאות השיער והטיפול בהן עשוי לקדם את חיוניות השיער. לדוגמא:
  1. הפרעות בבלוטת התריס
  2. מחלות אוטואמוניות
  3. חוסר איזון הורמונלי
  4. אנמיה (חוסר ברזל) 
  5. זיהומים בקרקפת כמו גזזת

התייעצות עם ספק שירותי בריאות היא חיונית להערכה יסודית ולהמלצת טיפול כאשר מתמודדים עם נשירת שיער חריגה.

הטיפול הטבעי של שורשים נגד שיער דליל

שורשים מציעים דרך טבעית לטפל בשיער דליל. מדובר בפורמולה שמורחים על השיער ומכילה חומרים טבעיים בלבד, כאלה שהתפקיד שלהם הוא לעכב את השינוי ההורמונלי שגורם להתקרחות ולשיער דליל בקרב גברים.

יתרונות הטיפול הטבעי של שורשים

לטיפול הטבעי שלנו בהתקרחות, נשירת שיער ובשיער דליל אין תופעות לוואי כלל וכלל, שזה למעשה השיקול המשמעותי ביותר. בנוסף, את הטיפול הטבעי ניתן לבצע מהבית בקלות ובנוחות. כמו כן, בניגוד לטיפול המסורתי של נטילת תרופות, הטיפול הטבעי הוא טיפול קצר מאד שאורך בין 10 ל-15 דקות בלבד. את התוצאות של הטיפול הטבעי תוכלו לראות כבר לאחר כ- 3 חודשים מתחילת הטיפול. לא ראיתם תוצאות? נחזיר לכם את הכסף בחזרה – באחריות! (בכפוף לתנאי האחריות שלנו)

למי הטיפול הטבעי שלנו מתאים?

  • בעלי שיער דליל (לא קרחים): חשוב לציין שמטרת הטיפול הטבעי אינה להצמיח שיער מאפס, כי אם לשקם את זקיקי השיער הקיימים, לייצב אותם ולעכב את הדילול. בתוך כך, במידה ואתם קרחים לגמרי – אז לצערינו הטיפול שלנו לא יהיה יעיל עבורכם. הטיפול שלנו עובד עבור אנשים שהשיער שלהם אמנם דליל, אך עדיין נוכח בצורה כזו או אחרת על הקרקפת.
  • מי שסובל מדילול בזמן האחרון: בנוסף, התנאי לטיפול הטבעי הוא שהנשירה הופיעה אצלכם בטווח של עשר השנים האחרונות. אם היא התחילה לפני כן, לצערינו אתם לא תהיו מתאימים לטיפול שלנו.

מה הם סיכויי ההצלחה של שורשים?

ישנה חשיבות מכרעת לטיפול המוקדם בתופעת השיער הדליל. ככל שתתחילו את הטיפול מהר יותר, כך הסיכויים להצלחת הטיפול עולים פלאים והתוצאות לא יאחרו לבוא. על מנת שהטיפול הטבעי שלנו יצליח, עליכם להתמיד יום יום, כ-10-15 דקות בכל פעם, וזאת על מנת לאפשר לגוף שלכם לקבל את השינוי ולא לדחות אותו. בזכות תהליך האבחון וההתאמה המקצועי והמדוייק של שורשים, אנו מסוגלים להתחייב לכם לתוצאות.
*הטיפול שלנו מאושר ומפוקח ע״י משרד הבריאות

שיער דליל
5/5

רוצה פרטים נוספים על המוצרים של שורשים?

כמה פרטים ואנחנו חוזרים אליך בהקדם!

חברת שורשים מחזיקה בפטנט חדשני המשקם שיער דליל, מחדש ומעבה את זקיקי השיער וסיב השערה ומעודד צמיחה מחודשת של זקיקי שיער רדומים. כל זה בטיפול ביתי טבעי ופשוט המוגן היגיינית ע״י כל תקנות משרד הבריאות לתקופת הקורונה.

כמה דברים חשובים שצריך לדעת על שורשים:

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

אמפולות לחיזוק השיער – המדריך המלא

אמפולות לחיזוק שורשי השיער הן תכשירים טיפוליים מתקדמים המעוצבים לפתרון בעיות שונות הקשורות לשיער ולקרקפת. בניגוד לשמפו או מרכך, הפועלים בעיקר על משטח השיער והקרקפת, אמפולות פועלות מתחת לפני השטח ומספקות טיפול עמוק וממוקד בשורשי השיער עצמם.

קרא עוד »

רולר מזותרפיה: הפתרון להצמחת שיער ומאבק בנשירה

בעידן בו התדמית החיצונית מהווה חלק בלתי נפרד מההצלחה האישית והמקצועית, בעיות כמו נשירת שיער, התקרחות ומפרצים נתפסות כאתגרים משמעותיים. לכן אין זה מפתיע כלל, שרבים מחפשים פתרונות יעילים ומהירים לבעיות אלו, שכן השפעתן על הביטחון העצמי והתפיסה החברתית עלולה להיות כבדת משקל. 

קרא עוד »

עובד או לא? משחות סטרואיד לטיפול בהתקרחות

בעולם שבו המראה החיצוני משחק תפקיד חשוב באופן שבו אנו רואים את עצמנו ונתפסים על ידי אחרים, התקרחות ונשירת שיער יכולות להיות מקור לדאגה רבה ולהשפעה עמוקה על הביטחון העצמי. גורמים רבים יכולים להוביל להתקרחות, החל משינויים הורמונליים, דרך מחלות עור, וכלה בגורמים גנטיים וסביבתיים. 

קרא עוד »

צורות טיפול בקרחת: צורות טיפול נפוצות

התקרחות, או האלופציה, היא מצב שבו נשירת השיער חורגת מהנורמה ומובילה לדלדול או היעדרות מוחלטת של השיער באזורים מסוימים בקרקפת. מדובר בבעיה אסתטית ופסיכולוגית שיכולה להשפיע על איכות החיים של גברים ונשים כאחד. 

קרא עוד »

נשמח לשמוע מה דעתכם על המאמר: