* התחייבות לתוצאות תוך 90 יום - או כסף בחזרה!

מנצחים את הקרחת: מה עושים נגד התקרחות גברית?

גברים, סובלים מהתקרחות ולא יודעים מה לעשות? הגעתם למקום הנכון, לנו יש את הפתרון עבורכם. במאמר הבא נסביר מה גורם להתקרחות בקרב גברים, מה הפתרונות וגם, איזה פתרון הכי מתאים לכם? כל התשובות.
תוכן עניינים
התקרחות

התקרחות גברית – האם זה נפוץ?

התקרחות גברית היא תופעה מאד נפוצה וניתן לומר באופן כללי שכ- 80% מכלל הגברים יחוו מתי שהוא בחיים תופעה של התקרחות, או לכל הפחות דילול שיער.

לזקיקים של השיער שלנו יש מחזור חיים מיוחד משלהם, הכולל צמיחה, נסיגה, מנוחה ולבסוף נשירה. זו בדיוק הסיבה שבגינה בכל יום נושרות לנו מאות שיערות, תהליך טבעי לגמרי.

התופעה שנקראת התקרחות באה לידי ביטוי בקיצור שלב הצמיחה של השערה והתארכות זמן המנוחה, תוך כדי שסיבי השיער הופכים לדקיקים יותר.

מחקרים מראים כי מרבית הגברים יסבלו מדילול שיער באזור הקדמי של הראש עם תום גיל ההתבגרות, מה שאומר שבמידה וזה קרה גם לכם, אתם נמצאים בחברה טובה וממש אין לכם מה להיכנס לפאניקה.

מה הסיבות להתקרחות גברית?

אחת הסיבות הנפוצות ביותר להתקרחות גברית היא גנטיקה. סביר להניח שאם במשפחה שלכם יש תופעה של התקרחות, במיוחד בקרב האבא, סביר להניח שגם הסיכוי שלכם לסבול מהתופעה יהיה גדול יותר.

גורם נפוץ נוסף להתקרחות גברית הוא שינויים הורמונליים. ההורמון המרכזי שגורם לפעולת ההתקרחות הוא הורמון שנקרא דיהידרוטסטוסטרון, שהמקור שלו הוא למעשה בהורמון גברי אחרי שנקרא טסטוסטרון.

בקרב גברים, תהליך ההתקרחות קשור דווקא בעיבוד של הורמון הטסטוסטרון לחומר שנקרא דיהידרוטסטוסטרון, שהריכוז הגבוה שלו בקרקפת הוא זה שגורם להתקרחות.

חשוב לציין – ברוב המקרים תהליך ההתקרחות הוא איטי והדרגתי, כך שבמידה ואתם מזהים התחלה של תהליך כזה, זה הזמן לפנות לייעוץ על מנת להתחיל בטיפול המתאים.

בשנים האחרונות, מחקרים קבעו כי יש קשר כל שהוא בין התקרחות גברית ובין מחלות כגון סוכרת, מחלות לב, שומנים בדם ועוד. במידה וזה המצב, הבדיקה היחידה שעליכם לעשות על מנת לזהות את הגורם להתקרחות היא בדיקת MRI.

מה הפתרונות להתקרחות גברית?

טיפול תרופתי נגד נשירה – האנזים האחראי על הפיכת הטסטוסטרון לדיהידרוטסטוסטרון נקרא 5 אלפא-רדוקטאז. התפקיד של הטיפול התרופתי הוא למעשה לעכב את הפעילות של האנזים הזה ולעצור את נשירת השיער בקרב גברים.

מדובר בטיפול קל ונוח עם יעילות יוצאת דופן של 90% בעצירת נשירה של השיער, אולם הוא לא חף מחסרונות. חלק מהגברים שנטלו טיפול תרופתי דיווחו על ירידה בחשק המיני, מה שפגע להם באופן משמעותי בחיי הזוגיות.

תרסיסים מקומיים – ישנם תכשירים מקומיים שהתפקיד שלהם לדרום לעלייה בצמיחת השיער של הגבר, כמו מינוקסידיל למשל.

גם במקרה הנוכחי, מדובר בתכשיר נוח מאד לשימוש, אך הוא עלול לגרום ליובש של הקרקפת, לשיער דביק ולצמיחת שיער לא רצויה על עור הפנים.

השתלת שיער – אחד הפתרונות היעילים ביותר להתקרחות הוא השתלת שיער, שברוב המקרים מביאה לתוצאות טובות בהחלט.

השיער המושתל נלקח ברוב המקרים מהחלק האחורי של הקרקפת, ששם כמעט ואין נשירה, ומושתל לקו הקדמי של השיער.

איזו שיטה עדיפה עבורכם?

האמת היא שזו שאלת מיליון הדולר ואין עליה תשובה אחת וחד משמעית. לפני שאתם מחליטים לבחור בטיפול כזה או אחר, באחריות הרופא שלכם להציג בפניכם את כל האפשרויות, לרבות היתרונות והחסרונות שלהם.

בסופו של דבר, על הרופא לאבחן אתכם ולקבוע, על פי המאפיינים שלכם, איזה טיפול יתאים ביותר עבורכם ויביא לתוצאות הטובות ביותר.

רוצה פרטים נוספים על המוצרים של שורשים?

כמה פרטים ואנחנו חוזרים אליך בהקדם!

חברת שורשים מחזיקה בפטנט חדשני המשקם שיער דליל, מחדש ומעבה את זקיקי השיער וסיב השערה ומעודד צמיחה מחודשת של זקיקי שיער רדומים. כל זה בטיפול ביתי טבעי ופשוט המוגן היגיינית ע״י כל תקנות משרד הבריאות לתקופת הקורונה.

כמה דברים חשובים שצריך לדעת על שורשים:

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

אמפולות לחיזוק השיער – המדריך המלא

אמפולות לחיזוק שורשי השיער הן תכשירים טיפוליים מתקדמים המעוצבים לפתרון בעיות שונות הקשורות לשיער ולקרקפת. בניגוד לשמפו או מרכך, הפועלים בעיקר על משטח השיער והקרקפת, אמפולות פועלות מתחת לפני השטח ומספקות טיפול עמוק וממוקד בשורשי השיער עצמם.

קרא עוד »

רולר מזותרפיה: הפתרון להצמחת שיער ומאבק בנשירה

בעידן בו התדמית החיצונית מהווה חלק בלתי נפרד מההצלחה האישית והמקצועית, בעיות כמו נשירת שיער, התקרחות ומפרצים נתפסות כאתגרים משמעותיים. לכן אין זה מפתיע כלל, שרבים מחפשים פתרונות יעילים ומהירים לבעיות אלו, שכן השפעתן על הביטחון העצמי והתפיסה החברתית עלולה להיות כבדת משקל. 

קרא עוד »

עובד או לא? משחות סטרואיד לטיפול בהתקרחות

בעולם שבו המראה החיצוני משחק תפקיד חשוב באופן שבו אנו רואים את עצמנו ונתפסים על ידי אחרים, התקרחות ונשירת שיער יכולות להיות מקור לדאגה רבה ולהשפעה עמוקה על הביטחון העצמי. גורמים רבים יכולים להוביל להתקרחות, החל משינויים הורמונליים, דרך מחלות עור, וכלה בגורמים גנטיים וסביבתיים. 

קרא עוד »

צורות טיפול בקרחת: צורות טיפול נפוצות

התקרחות, או האלופציה, היא מצב שבו נשירת השיער חורגת מהנורמה ומובילה לדלדול או היעדרות מוחלטת של השיער באזורים מסוימים בקרקפת. מדובר בבעיה אסתטית ופסיכולוגית שיכולה להשפיע על איכות החיים של גברים ונשים כאחד. 

קרא עוד »

נשמח לשמוע מה דעתכם על המאמר: