* התחייבות לתוצאות תוך 90 יום - או כסף בחזרה!

נשירת שיער בגיל ההתבגרות: מה הגורמים ואיך מטפלים?

נמצאים בגיל ההתבגרות והשיער שלכם נושר? אין לכם מה להיכנס לפאניקה, מדובר בתופעה די נפוצה ואתם ממש לא היחידים שזה קרה להם. במאמר הבא נסביר מה הגורמים לנשירת שיער בגיל ההתבגרות וגם, איך תוכלו לטפל בזה? כל התשובות לפניכם.
תוכן עניינים
התקרחות

שינויים הורמונליים בגיל ההתבגרות

הגורם הנפוץ לנשירת שיער בגיל ההתבגרות הוא שינויים הורמונליים, שהם אמנם נפוצים בקרב כלל האוכלוסייה, אך ביתר שאת בגיל ההתבגרות.

התפקיד של השינויים ההורמונליים הללו בגיל ההתבגרות הוא להאיץ ולתרום לתהליכי הגדילה של הגוף, אפקט חיובי כמובן, אך לצערנו יש לזה גם אפקט שלילי.

למעשה, כשרמת ההורמונים בגוף משתוללת ויוצאת מכלל איזון, זה עלול לגרום לתופעות כמו פעילות לא תקינה של בלוטת התריס וזאבת, מה שגורם בסופו של דבר גם לנשירת שיער.נשירת שיער בגיל ההתבגרות.

נטילת תרופות עם תופעות לוואי

לגיל ההתבגרות יש מספר מאפיינים בולטים, כאשר הבולטים שבהם הוא תסמונת קדם וסתית, אקנה, דיכאון ועוד.

לעיתים, נטילת התרופות שאמורות לפתור את הבעיות שציינו גורמות לתופעות לוואי שונות, כשאחת מהתופעות הנפוצות ביותר היא נשירת שיער.

לכן, לפני שאתם ממהרים ליטול את התרופות, המועילות כמובן, מומלץ מאד להתייעץ עם הרופא שלכם, לשאול האם נשירת שיער היא אחת מתופעות הלוואי שלהן ואם כן, האם ניתן לטפל בזה.

הגורם המנטלי לנשירת שיער

אין ספק שתקופת ההתבגרות היא תקופה קשה ומורכבת, כזו שמלווה בלחץ נפשי גדול ושינויי מצבי רוח קיצוניים מאד.

זה אמנם בסדר וזה טבעי, אך לצערנו יש לכך השלכות לא פשוטות, כאשר אחת מהן היא נשירת שיער בקרב מתבגרים.

איך זה קשור? כשאנחנו לחוצים מאד, הנשימה שלנו הופכת לנשימה לא סדירה ואנחנו מכניסים פחות חמצן לגוף.

החמצן הזה הוא אחד מהמרכיבים החשובים ביותר שתורמים להתפתחות של זקיקי השיער ומחסור בו פשוט יכול לגרום לנשירת שיער ולהתקרחות.

תזונה לא נכונה

איך נאמר זאת בצורה עדינה, גיל ההתבגרות הוא לא בדיוק התקופה שבה אנחנו כמתבגרים מגלים אכפתיות לסוג התזונה והאיכות שלה.

אז אכן, תקופת גיל ההתבגרות מאופיינת בצריכת ג’אנק פוד וחטיפים בכמויות לא סבירות, מה שגורם למחסור בולט בויטמינים כמו B12, מגנזיום, ויטמין D ועוד.

הרמות הנמוכות הללו גורמות בין השאר גם לנשירת שיער מוגברת, מעבר כמובן לנזקים הנלווים שבצריכת תזונה לא בריאה שכזו.

על הדרכים לטיפול בנשירת שיער אמנם נעמוד בהמשך המאמר, אך אם אתם כבר קוראים את השורות הללו, זה הזמן להמליץ לכם ללא קשר לשנות את התזונה שלכם ולשפר אותה.

איך מטפלים בהתקרחות בגיל ההתבגרות?

ההמלצה שלנו עבורכם היא לטפל בנשירת השיער, בטח ובטח בתקופת גיל ההתבגרות, באמצעים טבעיים בלבד.

ראשית, במידה ואתם נוהגים לצרוך תזונה שאינה בריאה ונטולת ויטמינים, זה הזמן לשנות את ההרגלים ולבדוק האם זה משפיע.

בנוסף, תוכלו תמיד להשלים את הויטמינים שחסרים לכם באמצעות כדורים, כמובן רק לאחר שעשיתם בדיקת דם כללית והבנתם מה החוסרים.

במידה והשיער שלכם נושר בצורה מאסיבית ואתם רוצים גם לשלב טיפול אקטיבי, אנחנו ממליצים לכם למרוח פורמולה טבעית על הקרקפת.

מדובר בפורמולה מיוחדת שמכילה אך ורק רכיבים טבעיים, שהתפקיד שלהם הוא לייצב את זקיקי השיער, לשקם אותם וכמובן לעודד צמיחה חדשה.

אפרופו רכיבים טבעיים, מומלץ מאד להימנע משימוש בתכשירים לא טבעיים, כמו שמפו ומרכך המכילים רכיבים שפשוט נשארים על הקרקפת, פוגעים בזקיקי השיער וגורמים להתקרחות.

השתמשו בשמפו העשוי מרכיבים טבעיים בלבד, ברוב המקרים זה יהיה שמפו בצבע שקוף, תמיד תוכלו לבדוק את זה על גבי הצד האחורי של הבקבוק.

נשירת שיער בגיל ההתבגרות
5/5

רוצה פרטים נוספים על המוצרים של שורשים?

כמה פרטים ואנחנו חוזרים אליך בהקדם!

חברת שורשים מחזיקה בפטנט חדשני המשקם שיער דליל, מחדש ומעבה את זקיקי השיער וסיב השערה ומעודד צמיחה מחודשת של זקיקי שיער רדומים. כל זה בטיפול ביתי טבעי ופשוט המוגן היגיינית ע״י כל תקנות משרד הבריאות לתקופת הקורונה.

כמה דברים חשובים שצריך לדעת על שורשים:

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

עובד או לא? משחות סטרואיד לטיפול בהתקרחות

בעולם שבו המראה החיצוני משחק תפקיד חשוב באופן שבו אנו רואים את עצמנו ונתפסים על ידי אחרים, התקרחות ונשירת שיער יכולות להיות מקור לדאגה רבה ולהשפעה עמוקה על הביטחון העצמי. גורמים רבים יכולים להוביל להתקרחות, החל משינויים הורמונליים, דרך מחלות עור, וכלה בגורמים גנטיים וסביבתיים. 

קרא עוד »

צורות טיפול בקרחת: צורות טיפול נפוצות

התקרחות, או האלופציה, היא מצב שבו נשירת השיער חורגת מהנורמה ומובילה לדלדול או היעדרות מוחלטת של השיער באזורים מסוימים בקרקפת. מדובר בבעיה אסתטית ופסיכולוגית שיכולה להשפיע על איכות החיים של גברים ונשים כאחד. 

קרא עוד »

תזונה נכונה לשיער בריא

בעידן המודרני, שבו אורח החיים המהיר והלחץ היומיומי תופסים מקום מרכזי בחיינו, לא תמיד מוקדשת תשומת הלב הראויה לתזונה מאוזנת והשפעתה על הבריאות הכללית שלנו ובפרט על בריאות השיער שלנו. 

קרא עוד »

דרכים לשמור על בריאות השיער והקרקפת בגיל המבוגר

בעולם המודרני, שבו המראה החיצוני תופס מקום חשוב בחיי היומיום, שמירה על בריאות השיער והקרקפת הופכת לנושא מרכזי בתחום הטיפוח האישי. עם התקדמות הגיל, נתקלים רבים באתגרים כמו נשירת שיער, שיער דליל ואף התקרחות. אך האם ניתן להאט את התהליכים הללו ואף להפוך אותם? במאמר זה נצלול לעומקם של מגוון פתרונות טבעיים ויעילים, ונכיר את הפורמולה המהפכנית של ‘שורשים’, המבטיחה לשנות את כללי המשחק בתחום בריאות השיער והקרקפת, גם בגיל המבוגר.

קרא עוד »

נשמח לשמוע מה דעתכם על המאמר: